Konzultační proces trval téměř půl roku a ERÚ si váží všech připomínek, které zaměstnanci obdrželi od laické i odborné veřejnosti, a přibližně 16 tisíc z něj získaných podnětů nyní vyhodnocují.
Konzultace proběhly jak s občany, tak s jednotlivými zájmovými skupinami (např. Český zahrádkářský svaz, Svaz měst a obcí, Sdružení místních samospráv, Sdružení velkých spotřebitelů energie a Asociace pro využití tepelných čerpadel, apod.).
„Názor občanů, konečných spotřebitelů, je pro mě a náš úřad velmi důležitý a dovolím si říct, že zásadní. Tento názor nelze opomíjet, pokud má úřad naplňovat své zákonné poslání, což je mimo jiné ochrana spotřebitelů a vytváření rovných podmínek na energetickém trhu. Jako předsedkyně úřadu jsem si plně vědoma zodpovědnosti, která na úřadě v nastavení rovných tarifů spočívá. O dalších krocích chci veřejnost informovat v co nejkratším termínu. Již nyní chci znovu zopakovat, že nová tarifní struktura nebude nastavena na jistič, nedojde k poškození skupin spotřebitelů. Není možné necitlivým zásahem udělat z chráněných zákazníků zákazníky zranitelné, či část našich spoluobčanů uvrhnout do energetické chudoby. Povinností národního regulátora je ctít národní zájmy a chránit spotřebitele,“ sdělila předsedkyně ERÚ Alena Vitásková.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva