Energetici z ČEZ pomáhají v době COVID-19 nejzranitelnějším skupinám obyvatel doma i v zahraničí

25.11.2020 13:47 | Zprávy

Každý den desítky vyškolených pracovníků call center ČEZ obvolají stovky lidí v rámci trasování COVID-19. Energetická společnost ČEZ patřila mezi první firmy, které na začátku druhé vlny pandemie poskytly možné kapacity svých call center, aby ulevily přetíženým hygienickým stanicím.

Energetici z ČEZ pomáhají v době COVID-19 nejzranitelnějším skupinám obyvatel doma i v zahraničí
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

ČEZ podpořil také aktivity Českého červeného kříže, který školí dobrovolníky vypomáhající vyčerpaným zdravotníkům s péčí o pacienty přímo v nemocnicích. Vedle toho se společnost ČEZ zaměřuje na sociálně slabší skupiny obyvatel. Prostřednictvím Nadace ČEZ přispívá na pořízení počítačů pro distanční výuku dětí a na nákup potravin pro osoby v nouzi.  Jako jedna z nejvýznamnějších evropských energetik je ČEZ aktivní v „boji“ s dopady koronaviru i v zahraničí.

Zatímco na jaře se ČEZ soustředil především na rychlou finanční pomoc, během druhé vlny pandemie podporuje konkrétní strategické aktivity, které vedou ke zvládnutí situace. „Zaměřujeme se nyní na pomoc dvěma nejzranitelnějším skupinám obyvatel, pro které je současná koronavirová krize zvlášť náročná, tedy rodinám s dětmi a seniorům,“ vysvětluje ředitelka Nadace ČEZ Michaela Ziková. Nadační pomoc směřuje znevýhodněným rodinám a dětským domovům na pořízení počítačů a dalšího technického vybavení potřebného pro distanční výuku dětí. „Mít možnost naučit se číst, psát a dál se vzdělávat bereme jako samozřejmost v moderní společnosti. Ale v této mimořádné době, kdy je docházka do školy pro některé školáky a studenty kvůli pandemii omezená na online výuku, to běžné není. Pomoci zajistit přístup ke vzdělání pro všechny žáky bez rozdílu je pro nás prioritou,“ doplňuje Ziková. Druhou oblast nadační pomoci představují potravinové banky. Finanční prostředky se využijí na nákup potravinových balíčků a rozvoz stravy osobám, které se ocitly v nouzi.

Nadace ČEZ také podpořila Český červený kříž, který proškolí 200 zájemců o pomoc ve zdravotnických a sociálních zařízeních. Absolventi kurzu získají praktické dovednosti ke zvládnutí základní péče o nemocného na lůžku, a budou tak moci pomáhat po boku profesionálních zdravotníků. Do podpory vybraných neziskových organizací se může zapojit i veřejnost prostřednictvím aplikace EPP Pomáhej pohybem tím, že jim připíší body nasbírané při sportování. Nadace ČEZ pak body přepočítá na peníze.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: Tisková zpráva

Plán na zrychlení Green Dealu

Vážně něco takového EK plánuje? To už úplně zešílela? A jaká je šance, že se jí to nepodaří, a je vůbec nějaká naděje, se GD podaří ještě rozumně přehodnotit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberecký kraj: Kvalita linkové dopravy v kraji se zlepšuje

19:33 Liberecký kraj: Kvalita linkové dopravy v kraji se zlepšuje

Pokles neshod až o polovinu zaznamenal v regionální linkové dopravě Koordinátor veřejné dopravy (KOR…