„Rozhodnutí Evropské komise po několikaměsíčním vyjednávání si vážíme. Zachránili jsme stavby, které máme připravené k výstavbě a které mají přímý vliv na občany po celé republice. Můžeme tak pokračovat ve výstavbě další více než 120 kilometrů našich silnic a zapojit do nich dál evropské peníze,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Výstavba silnic, modernizace a opravy pokračují
Ministerstvo dopravy má letos rekordních 12 miliard korun na opravu, modernizaci a údržbu dálnic a silnic prvních tříd, za které opraví přes 200 kilometrů úseků. Tři miliardy pak dostávají kraje na opravu silnic II. a III. tříd.
Existuje také celá řada nových staveb, u kterých se posudek EIA již nemusí opakovat nebo řešit zrychlený proces, proto je možné je letos nebo příští rok zahájit. Například jde o stavby D3 Ševětín – Borek, D11 Smiřice – Jaroměř, obchvat Panenského Týnce na D7 a dalších několik desítek kilometrů nových silnic.
V letošním roce také Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic počítá s dokončením 16,5 kilometru úseku D8 z Prahy do Drážďan, který bude zprovozněn před letošními Vánoci.
Vládní seznam prioritních staveb (124,4 km silnic):

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva