Jak z něj kromě jiného vyplynulo, na úřad finančního arbitra se nelze obrátit se stížností na oddlužovací společnost nebo na firmu, která žije z finančního poradenství. „V případě, že … firma v rámci své činnosti nevystupuje vůči spotřebiteli jako věřitel nebo zprostředkovatel úvěru, to znamená, nenabízí mu, nezprostředkuje nebo sama neposkytne konkrétní úvěr, nemůže být účastníkem řízení před finančním arbitrem,“ vysvětlila Nedelková v rozhovoru.
Podle ní úřad finančního arbitra nevede žádné řízení ani proti společnosti poskytující poradenství ohledně pojištění. „Se stížnostmi a dotazy na tyto firmy jsem se však setkala, a to buď v podobě dotazů spotřebitelů, nebo v rámci jednotlivých řízení, kde tyto společnosti jednotlivé spotřebitele zastupují,“ doplnila Nedelková.
„V případě, že některá z poradenských firem osloví spotřebitele s tím, že vyřeší jeho problém týkající se pojištění, i zde platí, že by si měl spotřebitel danou firmu nejprve prověřit, a to prostřednictvím referencí a získání více informací předem. Stejně jako nejprve řádně prostudovat veškeré předložené dokumenty, než cokoli podepíše,“ apelovala na veřejnost šéfka úřadu.
Celý rozhovor s Monikou Nedelkovou si můžete přečíst zde.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva