Po úspěšném spuštění a provozu elektronických dražeb pro dražby nařízené Finančním úřadem pro Středočeský kraj, budou elektronické dražby spuštěny i v dalších krajích.
„Podařilo se nám naplnit naše plány, které veřejnost jistě uvítá. Rozšiřujeme elektronické dražby do ostatních krajů a zavádíme nový způsob ověření identity uživatelů. Pro zřízení účtu už nebude nutné se osobně dostavit na územní pracoviště finančního úřadu,“ uvádí generální ředitelka Finanční správy ČR Tatjana Richterová.
K začátku prosince bylo schváleno již 316 žádostí o zřízení uživatelského účtu v APED (aplikace elektronických dražeb), vývoj nasvědčuje, že zájem o elektronické dražby pořádané finanční správou neustále roste.
Postupné spuštění aplikace elektronických dražeb je naplánováno ve třech fázích:
Nová možnost elektronického ověření identity bude spočívat v zaslání žádosti o ověření identity prostřednictvím aplikace Elektronické podání (EPO) s připojeným uznávaným elektronickým podpisem nebo ověřené prostřednictvím přihlášení se do datové schránky. Informace o tom, jak má uživatel postupovat, obdrží přímo při vyplňování registračního formuláře v APED.
Novinkou je, že po vyplnění registračního formuláře vygeneruje APED .xml soubor. Uživatel bude přesměrován do aplikace EPO – obecná písemnost. Z EPO odešle žádost o ověření identity, ke které připojí vygenerovaný .xml soubor. Žádost bude vyřízena elektronicky do 10 pracovních dnů a v případě kladného výsledku, obdrží uživatel e-mail s přihlašovacími údaji pro první přihlášení do APED.
Aplikace APED není podporována webovým prohlížečem Internet Explorer.
Vhodné prohlížeče pro použití aplikace jsou:
Podmínky a postup pro elektronické dražby (Dražební řád) jsou zveřejněny ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva