Přestože byli účastníci penzijního spoření penzijními společnostmi písemně obeznámeni, že o své nevyplacené prostředky musí následně požádat místně příslušný finanční úřad a o tomto postupu informovala i média, stále je velké množství poplatníků, kteří tak neučinili a počet žádostí o vrácení přeplatku spíše klesá. „V rámci klientského přístupu jsme se proto rozhodli, že poplatníky, na které máme kontakt, nyní budou finanční úřady o existenci přeplatku a nutnosti požádat o vrácení informovat i telefonicky a e-mailem,“ dodala generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.
Informace o možnosti vyplacení nevypořádaných prostředků z II. pilíře důchodového spoření na základě žádosti poplatníka (bývalého účastníka důchodového spoření) a možnosti podání žádosti o vrácení tohoto přeplatku u svého místně příslušného finančního úřadu jsou zveřejněny na úředních deskách finančních úřadů a vývěskách územních pracovišť.
Přeplatky o které si poplatníci nepožádají, budou v souladu s daňovým řádem, po 6 letech od konce roku 2017 převedeny do státního rozpočtu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva