Z obchodních jednání sice vzešly nové kontrakty, mise ale potvrdila, že ČR nemá pro tyto účely jednotnou prezentaci.
„Ověřili jsme si, jak důležité je znovu a znovu prezentovat Českou republiku a české firmy v tomto teritoriu. V globální konkurenci je obtížné se prosadit a je zřejmé, že naši podnikatelé mají šanci obstát,“ uvedl viceprezident Hospodářské komory České republiky Bořivoj Minář, který tím zároveň upozornil na nedostatky, se kterými se musejí podnikatelské delegace v zahraničí potýkat. Podle Mináře chybí jednotná prezentace České republiky. „Je nezbytné ji vytvořit. Měla by zahrnovat historickou tradici, průmysl, export, kulturu a vše, na co můžeme byt hrdí. Zde určitě vidím prostor pro zlepšení. Země Perského zálivu o naše podnikatele mají zájem a správná prezentace zcela jistě podpoří navázané kontakty,“ dodal Minář.
Delegace navštívila Kuvajt a Spojené arabské emiráty, kde se podnikatelé prezentovali na podnikatelských fórech organizovaných ve spolupráci s partnerskými komorami v Kuwait City a Dubaji. Jako poslední byla na programu návštěva z pohledu Hospodářské komory České republiky do zatím málo probádaného sultanátu Omán, kde Komora proto naplánovala podnikatelské fórum v sídle Ománské obchodní a průmyslové komory.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva