„Řešení problému nízkých mezd řidičů linkových autobusů nemůže spočívat v tom, že se pro ně stanoví povinná minimální mzda v zákoně o zadávání veřejných zakázek. Do zákona by se tím zaváděla témata, která tam naprosto nepatří. A hlavně – otevřely by se tím dveře k zavedení minimálních mezd pro další odvětví, třeba bezpečnostních či úklidových služeb, jejichž zaměstnanci rovněž volají po větších platech. A minimální mzda, která je doposud kompromisním výsledkem vyjednávání tripartity, by začala neřízeně růst. To jako největší reprezentant podnikatelů nemůžeme akceptovat,“ zdůrazňuje tajemník Hospodářské komory ČR Tomáš Vrbík.
„Můžeme souhlasit s tím, že řidiči linkových autobusů jsou špatně placeni. Ale nemělo by se to řešit odvětvovými smlouvami, a tím méně obecnými zákonnými ustanoveními pro ten který speciální obor, nýbrž konkrétními mzdovými vyjednáváními v konkrétních dopravních podnicích,“ dodává předseda dopravní sekce Hospodářské komory ČR Emanuel Šíp s tím, že v řadě případů toto vyjednávání závisí na sjednaném závazku veřejné služby, tedy na finančním objemu smluv dojednaných mezi dopravci a městy či kraji.
Tomáš Vrbík zdůrazňuje, že jádrem řešení konkrétního problému mezd řidičů linkových autobusů není zavedení další cenové determinanty do zadávání veřejných zakázek, nýbrž to, co Hospodářská komora ČR navrhuje dlouhodobě, tedy úprava zákonných podmínek pro zadávání veřejných zakázek tak, aby o vítězi tendru nerozhodovala jen cena, nýbrž sada různých finančně-kvalitativních kritérií.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva