Podnikatelskou delegaci tvoří firmy působící především v oblasti energetiky a strojírenství, mimo jiné podniky zaměřené na výrobu letadel, dopravních prostředků městské i železniční dopravy, čerpací techniky nebo elektromotorů. Do podnikatelské mise se zapojují dále třeba zpracovatelé materiálů z hliníků a jeho slitin, železných a barevných kovů, firmy působící v bankovnictví nebo pojišťovacích a právních službách.
O nových zakázkách nebo společných podnicích budou jednat se svými maďarskými protějšky během Maďarsko-českého podnikatelského fóra v budapešťském hotelu Sofitel, které ve středu od 10. hodiny organizují Hospodářská komora České republiky a Maďarská obchodní a průmyslová komora.
Na fóru vystoupí kromě prezidentů obou hospodářských komor mimo jiné také ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a ministr János Süli, který ve vládě Viktora Orbána působí jako ministr pro plánování, výstavbu a zprovoznění dvou nových bloků jaderné elektrárny Paks. Dvoustranná jednání českých a maďarských firem budou následovat po skončení fóra.
Ve čtvrtek se podnikatelská delegace rozdělí na dvě části, přičemž první část zavítá na výstaviště HungExpo, v jehož areálu proběhne Mezinárodní veletrh strojírenství a svařovací techniky INDUSTRY DAYS & MACH-TECH 2019. Na akci bude vystavovat 550 společností z 20 zemí světa nejnovější stroje, materiály a inovace. Hospodářská komora České republiky a Maďarská obchodní a průmyslová komora zde organizují seminář o podnikání v Maďarsku, jehož součástí bude prezentace zkušeností českých firem s maďarským trhem, jeho právním prostředním i daňovým systémem. S českými podnikateli budou jednat také zástupci města Monor, které maďarská vláda vybrala jako modelové město pro technologie Smart Cities.
Druhá část podnikatelské delegace složená převážně z firem působících v oblasti energetiky se přesune do maďarské jaderné elektrárny Paks.
Do podnikatelské delegace se mohla přihlásit kterákoli česká firma bez ohledu na její předmět podnikání, velikost nebo region, v němž působí.
Maďarsko plánuje mj. modernizovat vozové parky MHD v řadě měst – především pak vyměnit zastaralé autobusy, přičemž z plánovaných 6 000 autobusů do roku 2022 budou podle maďarského ministra inovací a technologií Lázsla Palkovicse maďarské firmy schopné vyrobit jen půlku. To skýtá velkou příležitost pro české výrobce autobusů. Na maďarský trh již nyní vyváží autobusy česká firma Iveco Czech Republic, a. s., Škoda Electric a.s. pak ve spolupráci s firmou Solaris Bus & Coach S.A. dodává do Maďarska trolejbusy.
Perspektivní pro české firmy je rovněž e-commerce. Trh v Maďarsku je nenasycen, což láká řadu českých internetových obchodů k expanzi právě do této země.
Náklady spojené s organizací mise stejně jako u kterékoli jiné cesty zajišťované Hospodářskou komorou hradí sami podnikatelé, tzn. včetně ubytování, podílejí se nákladech na místní transfery, catering, pronájem konferenčních prostor a jednacích místností apod.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva