I přes zlepšení povědomí o nových povinnostech mezi podnikateli je ale podle Hospodářské komory pravděpodobné, že 25. května 2018 zasáhne nařízení GDPR až pětinu českých firem nepřipravenou. Zavádění opatření v souladu s evropským nařízením o ochraně osobních údajů si totiž běžně vyžádá i několik měsíců práce. Záleží na velikosti firem i objemu údajů, které shromažďují. Asi 34 % podnikatelů přitom stále neví, jaká opatření zavést. Slabou útěchou je, že připravenost firem v EU není o nic lepší.
Zájem o problematiku ochrany osobních údajů roste s velikostí firmy. Zatímco se o ní zajímá 72 % mikro firem, mezi firmami nad 250 zaměstnanců to je již 95 %. Častěji se o problematiku zajímají firmy ve zpracovatelském průmyslu (přes 85 %), naopak nejméně informované jsou firmy ve stavebnictví (zájem jen u 74 % firem). Značné rozdíly jsou patrné mezi podnikateli z velkých měst či jejich okolí a podnikateli z malých obcí. Podle Hospodářské komory není nabídka edukativní činnosti zejména v malých obcích dostatečná.
Firmy nejčastěji plánují úpravu interních dokumentů, jako jsou vnitřní směrnice na ochranu osobních údajů. Dále hodlají změnit interní procesy zpracování osobních údajů i vedení a vykazování záznamů o svých klientech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva