Z 277 JA Studentských firem registrovaných v tomto školním roce bylo do soutěže JA Top Logo přihlášeno 134 soutěžních prací. Studenti měli graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké promo video k firemnímu produktu.
„Naprostá většina středoškoláků si podnikání teprve zkouší, zjišťují, co vše to obnáší, od managementu přes finanční řízení až po komunikaci se zákazníkem. Cílem soutěže JA Top Logo je seznámit studenty s principy marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu, včetně prezentace svých sdělení ve 30sekundovém reklamním spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel vzdělávací organizace JA Czech, která program JA Studentská firma na českých školách realizuje.
Středoškoláci si v programu zažívají reálný byznys, včetně všech úskalí a vlastních investic do základního kapitálu firmy. Přímo v praxi se učí týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh. Součástí školního programu podporující podnikavost je už potřetí marketingová soutěž JA Top Logo. Ta probíhá dvoukolově, nejprve na krajské úrovni, poté jako národní finále, které se letos uskuteční 2. února.
Ocenění v rámci společného klání v Karlovarském, Ústeckém a Libereckém kraji získali žáci z Integrované střední školy technické a ekonomické Sokolov s firmou Moiko, která se věnuje ruční výrobě a prodeji dárkových předmětů. Vítězové všech krajských kol se začátkem února zúčastní národního finále a předání cen v renomované reklamní agentuře McCANN Prague.
Jako porotci se v krajských kolech soutěže JA Top Logo představili profesionálové z místních firem a institucí. Partnerem regionální soutěže bylo Inovační centrum Ústeckého kraje (ICUK). „Do soutěže se zapojilo 87 dobrovolných mentorů z 58 velkých i menších podniků, soukromé i státní sféry, vrcholoví manažeři, zástupci krajských úřadů, školních inspekcí i pracovníci marketingových oddělení. Všichni poskytli studentům návodná hodnocení, co se jim povedlo a co je třeba ještě zlepšit a jak své aktivity změnit. Jedná se o lidi z praxe, kteří mají chuť pomoci studentům v jejich rozvoji. Jim samotným pak soutěž umožňuje nahlédnout do myšlení mladé generace a někdy i poznat nové neotřelé nápady. Prospěšnost mentorů a studentů je vždy vzájemná,“ poukázal Martin Smrž.
Oceněné studentské firmy:
- Moiko, Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov (ruční výroba a prodej dárkových předmětů)
- Citafit, Biskupské gymnázium, Základní škola a Mateřská škola Bohosudov, Krupka (výroba a prodej granoly)
- Madera, Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov (ruční výroba a prodej dřevěných doplňků do domácnosti)
JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKA´ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků. Více informací ZDE.
Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let. Více informací najdete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva