Jihočeská centrála cestovního ruchu prohlubuje spolupráci s vysokými školami

01.06.2021 18:48 | Zprávy

Vzdělávání mladých odborníků bude i součástí Koncepce rozvoje cestovního ruchu v Jihočeském kraji v letech 2021 – 2030.

Jihočeská centrála cestovního ruchu prohlubuje spolupráci s vysokými školami
Foto: JCCR
Popisek: Jihočeská centrála cestovního ruchu - logo

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) prohlubuje spolupráci s vysokými školami. Jedna z nejlépe hodnocených organizací destinačního managementu v ČR je v současné době nejen garantem zavedení segmentu cestovního ruchu do národního Registru praxí, v němž dosud chyběl, ale podporu vzdělávání v oboru turismu zahrnula také do právě dokončované nové Koncepce rozvoje cestovního ruchu v Jihočeském kraji 2021 – 2030.

„Cestovní ruch je velmi významným odvětvím národního hospodářství, které se včetně multiplikačních efektů podílí šesti procenty na tvorbě hrubého domácího produktu a jeho podíl na příjmech státního rozpočtu činí sedm procent. Chceme-li do budoucna obstát v silné konkurenci sousedních regionů a zemí, musíme k cestovnímu ruchu přistupovat koncepčně, strategicky, cíleně a plánovaně. A k tomu samozřejmě patří vhodně rozvíjené odborně zaměřené vzdělávání,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Jaromír Polášek.

Podle Poláška je v turismu stejně jako v jiných oborech nutné co největší spojení teorie s praxí. To je možné jen dalším prohloubením spolupráce škol se subjekty, které se na trhu cestovního ruchu reálně pohybují. S organizacemi destinačního managementu či přímo poskytovateli různých turistických služeb, s cestovními kancelářemi, cestovními agenturami, informačními centry, hotely a podobně. Výsledkem by mělo být další zkvalitňování nabídky a kvality služeb, coby základního kamene konkurenceschopnosti.

První vlaštovkou byla Jihočeská univerzita

Se školami spolupracuje JCCR velmi intenzivně už šest let, nyní hodlá společné aktivity se vzdělávacími institucemi při přípravě nových mladých odborníků na problematiku turismu povznést na kvalitativně vyšší úroveň. Kooperaci odstartovala JCCR jako první v roce 2015 s Ekonomickou fakultou Jihočeské univerzity. K té následně přibyla Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Vysoká škola obchodní v Praze, Západočeská univerzita v Plzni a Vysoká škola polytechnická Jihlava.

Naše spolupráce má dvě podoby. Studenti vysokých škol mohou na JCCR jednak absolvovat své praxe, ale také v rámci různých předmětů vytvářet seminární práce,“ konstatovala vedoucí oddělení domácího cestovního ruchu JCCR Klára Kaštylová. Vedle prezentací činnosti organizace destinačního managementu ve zmiňovaných školách spolupracují manažeři JCCR při tvorbě různých projektů a odborných konferencí, při zadávání, průběžné konzultaci a hodnocení studentských projektů v rámci odborných předmětů či zasedají v komisi u obhajoby závěrečných prací a závěrečných zkoušek. „Pro nás jsou nesmírně cenné neotřelé, často inspirativní nápady a nové pohledy studentů na problematiku, kterou my vnímáme v mnoha případech rutinně. Studentské práce, které vznikly ve spolupráci s námi, pravidelně zveřejňujeme na webových stránkách JCCR,“ dodala Kaštylová. Viz ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Pět nových pořadů, pět různých pohledů

20:16 Česká televize: Pět nových pořadů, pět různých pohledů

Od 13. ledna 2025 rozšíří Česká televize své publicistické portfolio o pět nových pořadů. Tři z nich…