Jihomoravský kraj letos investuje do výstavby, rekonstrukcí a oprav silnic 2,301 milionu

24.02.2022 9:15 | Tisková zpráva

Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje (SÚS JMK) má v plánu letos realizovat 79 staveb, z toho 38 mostů. Do těchto akcí a plánovaných nových staveb půjde celkem 2,301 milionu korun, a to s předpokladem, že se podaří dotačně získat všechny peníze.

Jihomoravský kraj letos investuje do výstavby, rekonstrukcí a oprav silnic 2,301 milionu
Foto: kr-jihomoravsky.cz
Popisek: Jihomoravský kraj - logo

Z rozpočtu JMK bude investováno 579 milionů korun, předpoklad dotací IROP/ITI je 1,426 mil. korun a předpokládané dotace z SFDI je 296 milionů korun. Financování dnes schválili krajští radní. „Dobrou zprávou je, že naši silničáři mohou počítat ještě s částkou 360 milionů z krajských daňových přebytků. Necelá polovina půjde na financování obchvatu Čebína, ostatní pak na realizaci infrastruktury a na nákup nové techniky,“ uvedl hejtman kraje Jan Grolich.

Všechny projekty, které i v tomto roce SÚS JMK realizuje, jsou financovány z rozpočtu JMK, s podporou SFDI nebo dotačně z EU. „Na rekonstrukce a opravy silnic počítáme v krajském rozpočtu s částkou přesahující 527 milionů korun. Na obnovu kvality mostů, jejich bezpečnost a drobné opravy půjde asi 52 milionů korun. Ostatní pokryjeme z dotací,“ dodal radní Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Jiří Crha.

„K největším stavbám letošního roku patří obchvat Čebína (II/385), kam půjde 350 milionů, na silnici II/374 Rájec dokončujeme v letošním roce průtah, náklady této stavby se pohybují kolem 222 milionů korun. A v Blansku na silnici III/37937 finišujeme přemostění v celkovém nákladu 218 milionů korun,“ popsal ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Dalších 7 milionů korun investuje SÚS JMK do zlepšení protismykových vlastností ve vybraných nebezpečných úsecích, na osazení a obnovu svodidel, na zábradelní svodidla na mostech nebo na zvýraznění a obnovu vodorovného dopravního značení. Program letošních investic pak počítá i s částkou jednoho milionu korun, která půjde na kontrolní měření hluku, průzkumy a hlukové studie. Dalších 7,385 milionů půjde na zajištění bezpečnosti provozu, z 95 % je částka kryta z Fondu Besip.

„Z plánovaných staveb na další roky bych rád zmínil obchvat Blučiny za asi 800 milionů korun, dále pak obchvat Tuřan za předpokládaných 300 milionů a obchvat Hradčan za asi 280 milionů korun,“ uzavřel Hanák.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

7:23 Správa železnic: Rekordní investice umožní další rozvoj, začne výstavba rychlotratí

Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To…