Denně to bude v průměru o 110 vlaků více oproti začátku stávajícího jízdního řádu. Celkem tyto spoje ujedou za rok 121,633 mil. vlakokilometrů, což představuje nárůst o 897 tisíc vlakokilometrů. Významně se zvedne také nabízená kapacita vlaků, když přibližně o 11 % vzrostou výkony osobních vozů.
„Zřetelně vzroste také komfort dálkových vlaků, když od počátku nového jízdního řádu vypravíme 184 spojů vyšší kvality od rychlíků po vlaky SuperCity. Je to o 36 komfortních vlaků více než v končícím jízdním řádu,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah zodpovědný za osobní dopravu.
Nové spoje nebo prodloužení stávajících linek se dotkne dálkové i regionální dopravy. „Například v dálkové i v regionální dopravě se rozšíří počet vlaků vedených do Polska. U spojů EuroCity to bude místo dosavadních tří párů vlaků nově šest párů spojů,“ říká Michal Štěpán a upřesňuje nové možnosti cestování: „Jeden z nich nabídne také přímé spojení bez přestupu z Ostravska a ze střední Moravy do Bratislavy a Budapešti. Přímé vlaky nově pojedou přes česko-polskou hranici také na pomezí Jizerských hor a Krkonoš na trase Liberec – Tanvald – Harrachov – Szklarska Poręba, na Těšínsku a do oblasti Racibórze a Rybniku.“ Všechny tyto spoje jsou provozovány na polském území v kooperaci s tamními partnery.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva