Zařízení dosud fungují na čtyřech přejezdech. Kraj nyní vyčlenil ze svého rozpočtu dotaci ve výši 750 tisíc korun na pořízení dalších kamerových systémů, které nejen zvýší bezpečnost vytížených přejezdů, ale také usvědčí neukázněné řidiče.
„O instalaci stávajících monitorovacích systémů na konkrétních přejezdech jsme jednali s vlastníkem, tedy Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) i policií. Zařízení, na které kraj přispěl jedním milionem korun, fungují na železničních přejezdech ve Studénce, Suchdolu nad Odrou, Dolní Lutyni a karvinských Loukách od konce roku 2012,“ říká hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák. „I když nejsme vlastníky železničních přejezdů, snažíme se ve spolupráci se SŽDC a policií dělat vše pro to, abychom eliminovali možné nebezpečí. Někteří řidiči ovšem nejsou ochotni respektovat naprosto žádná pravidla, jak bohužel ukázalo letošní neštěstí ve Studénce,“ dodává hejtman.
Monitorované přejezdy jsou označeny tabulkou s upozorněním na kamerový systém, což už samo o sobě může odradit řidiče od riskantního chování. Aktuální situaci z kamer pak monitoruje policie prostřednictvím kapacitního WiFi vysílače. Policisté tak mohou situaci na přejezdech sledovat na tabletech a v případě potřeby operativně zakročit.
„Přejezdů v našem kraji je opravdu hodně. Mezi nimi se snažíme vytipovat ty potenciálně nejvíce rizikové. Mezi ně patří například přejezdy v Jistebníku, Polance nad Odrou a ve Svinově. Právě tam by měly být v příštím roce instalovány další bezpečnostní kamerové systémy,“ sdělil Daniel Havlík, náměstek hejtmana pro dopravu a životní prostředí.
Přejezd ve Studénce je zabezpečen přejezdovým zabezpečovacím zařízením (PZZ) 3.kategorie – se závorami a pozitivním signálem (bílým světlem).
Financován je ze zdrojů SFDI v ceně 3 355 900. Tento typ přejezdů je budován na koridorech v rámci celé republiky. V Moravskoslezském kraji bylo první PZZ tohoto typu vybudováno v Petrovicích u Karviné. AŽD Praha pracuje na dalších systémech zabezpečení, např. aby se informace o překážce na trati dostala k strojvedoucímu vlaku tak, aby mohly být spuštěny brzdící systémy, které by zpomalily vlak (Pendolino) z rychlosti 150 km/hod na 30 km/hod.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva