Poslanecká sněmovna přijala zákon o veřejném ochránci práv 8. prosince roku 1999, tedy přesně před dvaceti lety. Kancelář ombudsmanky se proto rozhodla využít tohoto výročí k ohlédnutí za těmi nejvýznamnějšími přínosy úřadu pro českou společnost, spravedlnost a demokracii.
V prvním roce fungování úřadu Kancelář veřejného ochránce práv obdržela přibližně šest tisíc podnětů, ze kterých byla pouze polovina v působnosti. Dnes už lidé lépe rozumí tomu, co ombudsman dělá. Kancelář dostává ročně více než osm tisíc podnětů a sedmdesáti procenty z nich se může zabývat. Za celou dobu existence úřadu ombudsman dostal téměř 130 tisíc podnětů k šetření. „V případě, že úřad v daném případě pochybil, tak po upozornění od ombudsmana v naprosté většině případů napravil své jednání. K sankci, tedy nejvážnějšímu opatření, ombudsman musel přistoupit jen ve dvou procentech ze všech šetření,“ řekla ředitelka právní sekce Petra Zdražilová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva