Stavbu řídila Krajská správa a údržba silnic, která se musela mimo jiné vypořádat s potřebnými zábory soukromých pozemků, a následně celý postup zkomplikovaly církevní restituce. Harmonogram stavebních prací navíc bylo nutné sladit se stavbou obchvatu obcí Trstěnice a Drmoul, jejž zprovoznilo Ředitelství silnic a dálnic v tomto roce a na který je obchvat Mariánských Lázní u Drmoulu napojen. „Dokončení stavby obchvatu přinese obrovskou úlevu pro provoz v Mariánských Lázních, které zatěžovala tranzitní doprava. Ve městě i jeho okolí se bude jezdit mnohem bezpečněji a plynuleji. Chtěl bych poděkovat stavebníkům, kteří dokázali dodržet termín dokončení stavebních prací i přesto, že v roce 2019 došlo v místě stavby k vykolejení nákladního vlaku. Následně bylo třeba provést odklízecí a zabezpečovací práce, poškozeny byly už zhotovené konstrukce. Přeji všem řidičům, aby se jim po novém obchvatu jezdilo komfortně a zvládli to bez nehod,“ uvedl 1. náměstek hejtmana Jan Bureš s tím, že poděkování za přípravu a realizaci stavby patří také bývalému náměstkovi hejtmana Karlovarského kraje Martinu Hurajčíkovi, který měl na starosti v uplynulém období oblast dopravy.
Stavbu provádělo sdružení firem v čele se společností Silnice Topolany a.s. a společníkem Petrom stavby, a.s., a to od poloviny května 2018 do 22. prosince 2020. „Obchvat se povedlo zprovoznit 32 měsíců od zahájení prací a otevřít jej pro běžnou dopravu. S úplným dokončením a předáním stavby včetně úprav zeleně v okolí počítáme v srpnu příštího roku,“ dodal ředitel Krajské správy a údržby silnic Jan Lichtneger.
Začátek trasy obchvatu v délce 2,4 km je navržen v místě stávající křižovatky se silnicí III/2114 u Mariánských Lázní. V rámci stavby byla tato křižovatka rekonstruována na okružní křižovatku. Dále trasa překračuje údolí Kosového potoka a podchází stávající železniční trať ve směru Plzeň – Cheb. Následně silnice pokračuje lesním komplexem jižně od koupaliště Lido, po zemědělsky využívaných pozemcích až ke stykové křižovatce Drmoul, kde je napojena na novou trasu silnice I/21. Celkově projekt obsahuje 21 samostatných stavebních objektů, včetně vyvolaných přeložek inženýrských sítí, norných stěn a přeložek stávajících lesních a polních cest. Zajímavostí je 142 metrů dlouhá mostní estakáda přes biokoridor Kosího potoka, na kterou navazuje podjezd pod železniční tratí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV