Podle analýzy obchodní strategie tuzemských prodejců zůstávají ceny konvertibilních notebooků pro tuto chvíli stabilní a zařízení střední třídy tak lze pořídit v rozmezí 15 až 20 tisíc korun. „Hybridní notebooky se velmi rychle probojovaly do běžné nabídky obchodů a jejich cenová hladina dosud spíše stagnovala. I přes vysokou poptávku a širokou dostupnost produktu na trhu dojde k mírnému zvýšení ceny, a to kvůli tradičnímu předvánočnímu zvyšování marží obchodníků,“ upozorňuje Michal Ježek, ředitel společnosti Karsa Technologies, která nabízí nástroj pro analýzu cen produktů v e-shopech. Zvýšený zájem o multifunkční zařízení potvrzují i samotní prodejci. „Konvertibilním notebookům přichází na chuť stále větší počet zákazníků. Aktuálně tvoří zařízení typu 2v1 až 10 % celkových prodejů notebooků. Očekáváme proto, že by se tato kategorie počítačů mohla stát hitem letošních Vánoc,“ dodává Tomáš Pilský, obchodní ředitel internetového obchodu s počítači a elektronikou CZC.cz.
Zcela nová kategorie počítačů přitom dosud nemá ani jednotný název. Notebooky s oddělitelnou dotykovou obrazovkou, kterou lze plnohodnotně využít i jako tablet, prodejci označují jako tabletobooky, hybridní či konvertibilní notebooky nebo je kategorizují jako zařízení typu 2v1. Mezi nejčastější zájemce o tento druh zařízení patří studenti, obchodní cestující a vrcholoví manažeři. „Studenti nakupují konvertibilní notebooky kvůli vysoké mobilitě a dlouhé výdrži baterky,“ upřesňuje Jan Vrožina, marketingový manažer e-shopu s výpočetní technikou ExaSoft. Významnou zákaznickou skupinu tvoří i manažeři a obchodní cestující, kteří přístroj využívají nejen k občasné kancelářské práci, ale také ke čtení a k prezentacím na schůzkách. Podle vyjádření prodejce počítačů Mironet zákazníci při nákupech tabletu kříženého s notebookem nejčastěji preferují zařízení s operačním systémem Windows 8. Ten totiž vhodně kombinuje dotykové prostředí s klasickým desktopovým rozhraním a umožňuje hladké přechody mezi režimem tabletu a notebooku.
Velký prodejní potenciál vidí v případě hybridních notebooků obchodníci také u rodin s malými dětmi. V rodinách mohou totiž tabletobooky zastat roli domácího počítače i přenosného herního přístroje pro menší děti v období dovolených. Nejmenší zájem o konvertibilní zařízení naopak v tuto chvíli projevují soukromé firmy a státní sektor. Pro tyto subjekty představuje kategorie 2v1 relativní novinku, která není vhodná pro každodenní firemní provoz. „Hybridní notebooky s dotykovým displejem a oddělitelnou klávesnicí prozatím zaměstnanci ve firmách využívají minimálně. Podstatou většiny kancelářských činností je vytváření a editace textových dokumentů, práce s čísly či formuláři a textová komunikace. Z pohledu ergonomie je pro tyto činnosti stále nejvhodnější klávesnice a myš,“ doplňuje Lenka Uzun ze společnosti Servodata, jež poskytuje komplexní služby v oblasti podnikové informační infrastruktury.
Prudký nárůst zájmu o multifunkční notebooky výrazně podporují i výrobci. Ti v této kategorii vyrábějí desítky konfigurací a dávají zákazníkům možnost vybírat v různých cenových hladinách. Na trhu jsou tak dostupné modely v cenových relacích od 7 tisíc korun, které cílí především na studenty a jejich touhu mít dvě zařízení za cenu jednoho. Pro manažery jsou naopak k dispozici tabletobooky v hodnotě desítek tisíc korun, jež lákají na vysoký výkon a nadstandardní výbavu. Prodejci i specialisté na výpočetní techniku přitom shodně konstatují, že zařízení typu 2v1 nejvíce konkurují tabletům s nižším výkonem a ultrabookům vyšší třídy. Prodeje těchto přístrojů by proto dle předpovědí analytiků měly v dohledné době klesat.
O Karsa Technologies
Karsa Technologies nabízí nejmodernější cloudové řešení pro online analýzu cen internetových prodejců. Společnost monitoruje širokou škálu zboží ve stovkách obchodů v Evropské unii a v Rusku. V roce 2014 firma představila analytický nástroj Karsa Monitor, který umožňuje provozovatelům e-shopů a distributorům detailně sledovat a analyzovat cenovou politiku konkurence a reagovat tak na změny na trhu. Pomocí důkladné analýzy dat tak Karsa Technologies pomáhá svým zákazníkům se strategickým plánováním a přispívá ke zvýšení jejich zisku.
O společnosti CZC.cz
CZC.cz s.r.o. patří mezi největší a nejoblíbenější internetové obchodníky s počítači a elektronikou v České republice. Za 16 let své existence prodala společnost přes 9 mil. produktů více než 2,5 mil. zákazníkům. CZC.cz je držitelem mnoha ocenění a certifikátů, od Křišťálové lupy 2006 a 2007, certifikátů Gold Partner Microsoft či HP až po certifikát výjimečnosti společnosti TÜV SUD Czech či loga SOAP Sdružení na ochranu spotřebitelů. CZC.cz je ryze česká firma a zaměstnává přes 130 zaměstnanců. Posláním firmy je pomáhat lidem bezstarostně objevovat a pořizovat si nové technologie.
O společnosti ExaSoft
Společnost ExaSoft Holding a.s. je česká firma a působí na trhu od roku 2004. Firma ExaSoft Holding a.s. patří v současné době mezi nejúspěšněji se rozvíjející IT společnosti v ČR. Napomáhá tomu nejen vysoká kvalita služeb, ale také jejich komplexnost a ochota vždy vyjít vstříc zákazníkům. Společnost se specializuje na nákup a prodej výpočetní techniky a spotřební elektroniky. Významnou část činnosti firmy tvoří i poskytování servisních služeb jednotlivcům i firmám. O stabilitě a perspektivním rozvoji ExaSoftu svědčí prestižní partnerství s mnoha renomovanými výrobci i tisíce spokojených zákazníků.
O společnosti Mironet
Společnost Mironet se specializuje na informační technologie a jejich využití na 100 %. Firma je známá především svým internetovým obchodem Mironet.cz, tichými počítači, mobilními telefony a špičkovým servisem. Mironet patří mezi největší maloobchody s IT v České republice. Mezi hlavní zásady firmy patří vysoká odbornost poskytovaného servisu a nejvyšší kvalita nabízeného sortimentu. Každý zaměstnanec Mironetu má hluboké technické znalosti, které dokáže srozumitelně vysvětlit a pomoci tak zákazníkům při výběru či servisu IT sortimentu.
O Servodata Group
Servodata Group se dlouhodobě specializují na návrh a realizaci komplexních řešení podnikové informační infrastruktury a souvisejících služeb.
Rozsáhlá nabídka – od distribuce technologií a licenčního managementu přes implementační projekty, služby podpory a školení až po návrh a realizaci komplexních řešení – je založena na technologických platformách předních dodavatelů, jako jsou Microsoft, RedHat, EMC, HP, Dell, Citrix a na mnoha dalších standardních i open source technologiích.
S téměř miliardovým obratem ročně patří Servodata dlouhodobě mezi nejvýznamnější ICT společnosti na českém i slovenském trhu. Do skupiny Servodata Group patří mimo Servodata a.s. a Servodata Bratislava s.r.o. také společnosti DoxoLogic, s.r.o., DataScipt, s.r.o., a S-COMP Centre CZ, s.r.o.
Skupina drží certifikace Systému řízení jakosti ISO 9001:2000, Systému řízení bezpečnosti informací ISO 27001:2005, Systém řízení jakosti projektů ISO 10006 a Systém managementu IT služeb ISO/IEC 20000-1 i osvědčení „TAJNÉ“, udělené Národním bezpečnostním úřadem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva