Natáčení čtyřhodinového programu za účasti populárního moderátora Cho Seungyuna pomohlo v září realizovat zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Koreji ve spolupráci s regionálními partnery a Turkish Airlines.
„Tento projekt nevycházel pouze z oblíbeného konceptu cestovatelské reality show, v nichž „celebrití“ show někdy až zastiňuje navštívené destinace. Pořad naopak přibližuje atraktivní a zábavnou formou českou kulturu, tradice, domácí speciality a zajímavosti hned z různých destinací naší země,“ vysvětluje Michal Procházka, ředitel ZZ Korea agentury CzechTourism.
Snahou je postupný rozvoj strategického korejského trhu, který by motivoval Korejce k tomu, aby cestovali i na Jižní Moravu či objevili krásy české přírody. Moderátor Cho se tak v pořadu objeví v moravském kroji na slavnosti Strážnického vinobraní, absolvuje tandemový seskok s padákem či navštíví představení barokního divadla v Českém Krumlově.
V televizi diváci uvidí dále i Květnou zahradu Kroměříž, Kostnici v Kutné Hoře či kolonády Karlových Varů. Perličkou byla i ochutnávka olomouckých tvarůžků či návštěva festivalu mikropivovarů v Plzni Slunce ve skle, na němž pan Cho dokonce vyhrál třetí místo v soutěži držení tupláku v ruce.
Výsledný pořad poběží v hlavním vysílacím čase televize EBS od 20:50 s několika následnými reprízami. Samotný cyklus World Travel Theme je prestižní, ambiciózní, má vzdělávací charakter i váhu u diváků díky tomu, jak rádi Korejci cestují.
„Klíčová je v něm vždy postava moderátora, který divákům napomáhá představit vzdálenou zemi. My jsme měli štěstí, že se ke spolupráci podařilo získat zástupce, který dnes často vystupuje v médiích, odvážně komentuje současné dění a představuje vzor hlavně pro mladou generaci,“ dodává Procházka.
EBS (Educational Broadcasting System, www.ebs.co.kr/main) představuje v Koreji reprezentativní celostátní televizní stanici, která vysílá animované seriály pro děti, cestovatelské a publicistické pořady či kvalitnější filmy. Dala by se přirovnat ke korejské obdobě francouzsko-německého kanálu ARTE. World Theme Travel (http://blog.naver.com/ebstheme) je nejpopulárnější cestovatelský pořad, vysílaný už od roku 2008, jenž se těší stabilní divácké základně.
Korejský incoming meziročně roste dle údajů statistického úřadu o více jak 20 procent, za rok 2016 přijelo do ČR 257 tisíc korejských turistů. Odhaduje se, že ročně vycestuje přes milión Korejců do Evropy – to znamená, že téměř pětina z nich navštíví Českou republiku.
Na natáčení pořadu spolupracovali Jihomoravská centrála cestovního ruchu, sdružení Střední Moravy a Východní Moravy, Karlovarský kraj, Plzeň – turismus, Český Krumlov tourism či Prague City Tourism.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva