Podle informací Jaroslava Fikara z Krajské správy a údržby silnic Vysočiny by mohlo být přemostění uveden do provozu už na přelomu října a listopadu, podmínkou je stejně rychlé dokončení prací, které na přilehlé protihlukové stěně provádí Ředitelství silnic a dálnic. Demolici nevyhovujícího a stavbu nového přemostění za 55, 7 miliónů korun zahájil Kraj Vysočina v polovině letošního května.
„V současné době je stavba mostu ve fázi, kdy byla zabetonována nosná železobetonové konstrukce včetně předepnutí nosných lan. Navazují práce na obou římsách a pokládání izolací pod římsami. Dále probíhají betonáže závěrných zdí a jsou vrstveny hutněné zásypy přechodových oblastí. Po betonáži říms budou následovat izolace celé mostovky s pokládkou krycí ochranné vrstvy – lité asfalty, montáž odvodnění pod mostem, dále montáž zábradlí a zábradelních svodidel,“ informoval Jaroslav Fikar. K dnešnímu dni je hotovo zhruba 85% objemu všech stavebních prací, kompletní jsou železobetonové konstrukce. Harmonogram je každý týden kontrolován a stavba je podrobena neustálému stavebnímu dozoru.
Důvodem pro okamžitou opravu mostu byla nebezpečně postavená ložiska nosné konstrukce, vlivem zatékání na opěry a mezilehlou podpěru docházelo k lokální degradaci betonu opěr, degradaci betonu, opadávání krycí vrstvy a následné korozi výztuže a zatékání do prostoru uložení úložného prahu. Na začátku letošního roku proto Kraj Vysočina rozhodl most zařazený do havarijního stavu okamžitě strhnout a postavit během jediné stavební sezóny nový.
Původní most byl postaven v roce 1995 jako dvoupolová prostě uložená desková konstrukce za předpjatých prefabrikátů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva