„Prohlubující se spolupráce pomáhá mazat administrativní hranice, které na některých místech rozdělují kompaktní turistické oblasti. Turisty správní rozdělení příliš nezajímá a spíše jim komplikuje orientaci, což může cestovnímu ruchu škodit. Věřím, že společnou propagací si nebudeme se sousedním krajem navzájem konkurovat, ale naopak se dokážeme více zviditelnit v konkurenci domácích i zahraničních regionů,“ zhodnotil význam memoranda hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc.
„Výhod jednotné značky Východní Čechy je celá řada. Oba kraje ušetří při společné propagaci a vydávání turistických novin. Termín Východní Čechy je také zažitý mezi domácími turisty a mnohem srozumitelnější i pro zahraniční návštěvníky,“ vysvětlil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Napomoci tomu má společná propagace, zejména vůči zahraničním trhům, nebo lepší vzájemná koordinace projektů. Jedním z konkrétních výstupů je například společná prezentace na veletrzích a dalších propagačních akcích. Po brněnském veletrhu se letos budou oba kraje společně prezentovat také na veletrzích „Holiday World“ v Praze, „Infotour a cykloturistika“ v Hradci Králové a na „RegionPropag“ v Pardubicích. Prostor na nich dostanou všechny turistické oblasti obou krajů se svou stálou i aktuální nabídkou. Letošní rok bude například ve znamení vojenské historie.
Kromě společných veletržních expozic se kraje spojily i ve vydávání letních a zimních turistických novin. Připravuje se také vydání společné východočeské mapy kempů, která by měla být v březnu představena na veletrhu Infotour v Hradci Králové. Společná propagace navíc pomůže ušetřit veřejné prostředky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva