Letiště Praha od 27. března opět nabídne přímé spojení s Asií, o které se postará dopravce Korean Air. Pravidelná linka byla naposledy v provozu v březnu 2020.
Pro předsedu představenstva Letiště Praha Jiřího Pose patří obnovení dálkového spojení k nejvyšším prioritám. „Jde o důležitý milník nejen na cestě k obnově provozu a návratu k číslům z roku 2019, ale také v rámci budování sítě přímých linek do Asie. Korea se řadí k trhům s nejvyšší poptávkou z regionu Asie,“ říká Pos.
Jeong Soo Park, Korean Air Managing Vice President and Head of Passenger Network k tomu dovává: "Praha, která se může pochlubit staletou historií a bohatým kulturním dědictvím, je vlajkovou lodí mezi destinacemi Korean Air ve střední Evropě. Obnovení této linky nám dává příležitost navázat tam, kde jsme skončili a aktivně se podílet na rozvoji spolupráce obou zemí v mnoha různých odvětvích."
Poptávka může navýšit frekvenci spojů
Zpočátku bude linka v provozu třikrát týdně, každé pondělí, středu a pátek s možností navýšení frekvence na čtyři lety týdně v průběhu letní sezóny v závislosti na vývoji poptávky. Cestující poletí letadlem typu Boeing 777-300ER, které nabízí 291 sedadel (64 Business, 227 Economy). Díky lince dojde k výraznému posílení aktuálně chybějících kapacit nejen do Koreje, ale také díky navazujícím letům ze Soulu do dalších destinací v Asii s tradičně silnou poptávkou, například Thajsko, Japonsko, Vietnam, ale také Indonésie nebo Austrálie.
Podle dat agentury Czechtourism a jejího ředitele Jana Hergeta navštívilo Českou republiku v roce 2019 téměř 400 tisíc korejských turistů. „Pevně věříme, že díky přímé lince a postupně se otevírajícím asijským trhům po pandemii onemocnění Covid-19, dojde k obnově cestovního ruchu mezi Koreou a Českou republikou a postupnému návratu čísel z roku 2019. Zatímco v roce 2019 jsme zaznamenali 387 tisíc příjezdů hostů z Korejské republiky, o rok později kvůli pandemii covidu-19 přijelo pouze 42 tisíc Korejců a v roce 2021 dokonce jen osm tisíc. Turisté z Asie jsou pro český cestovní ruch klíčoví z důvodů vysoké bonity. Průměrná denní útrata se pohybuje kolem 4 000 korun,“ dodává Herget.
Předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro popisuje, že spojení mezi Prahou a Soulem je výsledkem koordinovaných aktivit všech důležitých aktérů. „Za obnovený spoj jsme moc rádi, díky němu se totiž do Prahy vrátí cestovatelé z Asie, kteří aktuálně v metropoli chybí. V roce 2019 hlavní město navštívilo více než 270 tisíc turistů z Jižní Koreje, loni je to necelých 40 tisíc,“ popisuje.
Úspěšná linka před covidem
V roce 2019 bylo spojení z Prahy do Soulu velmi úspěšné. Celkem mezi Prahou a Soulem cestovalo v roce 2019 přes 190 tisíc cestujících v obou směrech.
Atmosféru jihokorejské metropole lze nejlépe nasát návštěvou pěti královských paláců Joseonské dynastie ve čtvrtích Jongno-gu a Jung-gu, a to Deoksugung, Gyeongbokgung, Gyeonghuigung, Changdeokgung a Changgyeonggung. Ve městě jsou také k vidění čtyři historické brány, z nichž nejznámější je jižní brána Namdaemum poblíž stejnojmenné tržnice. Zajímavé samy o sobě jsou historické hradby města.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva