Projekt paralelní dráhy Letiště Václava Havla Praha tak zůstává v platných Zásadách územního rozvoje Středočeského kraje a letiště pokračuje v dalších přípravných pracích na projektu. „V souvislosti s dlouhodobým rozvojem pražského letiště jsme přesvědčení, že bez moderního a bezpečného letiště s dostatečnými provozními kapacitami se neobejde žádná vyspělá ekonomika ani stát. Bez ohledu na situaci poznamenanou pandemií COVID-19 musíme počítat s tím, že podle všech dostupných prognóz se letecký provoz vrátí k výkonům z roku 2019 kolem roku 2026,“ říká Jiří Pos, předseda představenstva Letiště Praha.
Už rok 2019 byl pro letiště rekordní. Odbavilo bezmála 18 milionů cestujících, což v praxi znamenalo snížení pohodlí pro cestující, ale zejména méně možností pro letiště nabízet leteckým společnostem optimální časy příletů a odletů. Podle všech aktuálních predikcí od mezinárodních organizací činných v letectví se navíc v následujících dvaceti letech očekává zdvojnásobení počtu cestujících, což se týká také cestujících Čechů. Zatímco v roce 2019 připadlo na jednoho Čecha 0,96 cest letadlem, v roce 2041 by to na jednoho Čecha mohlo být už 1,86 cest.
Konkurenční výhoda okolních letišť

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva