Letiště Praha podporuje výzvu proti dezinformacím

21.10.2021 19:38 | Tisková zpráva

Letiště Praha se rozhodlo podpořit iniciativu Nelež, která vystupuje proti šíření dezinformací. Proto se veřejně přihlásilo k výzvě, jejímž cílem je odstřihnout dezinformační a manipulativní weby od peněz z reklamní inzerce a zaměřit se pouze na média, která pracují profesionálně a s relevantními a objektivními informacemi.

Letiště Praha podporuje výzvu proti dezinformacím
Foto: Archiv
Popisek: Letiště Praha - logo

Záměrem Letiště Praha není jakkoliv podporovat dezinformační a manipulativní webové stránky. „Tématu dezinformačních a manipulativních zpráv se na letišti aktivně věnujeme. Například v rámci monitoringu médií, který sdílíme se všemi zaměstnanci na intranetu společnosti, jsme nechali vytvořit speciální kategorii médií. Do té jsou zahrnuty právě zprávy z webů s potenciálně zavádějícím obsahem. Cílem je upozorňovat zejména ty, kteří se v mediálním světě tolik neorientují, o potenciální manipulativnosti daného obsahu,“ říká ředitelka komunikace Letiště Praha Eva Krejčí.

Zakladatelé spolku uvádí, že podle výzkumu Fondu nezávislé žurnalistiky téměř 60 procent lidí netuší, že čerpá informace z dezinformačních webů. Celková návštěvnost těchto dezinformačních webů se pohybuje kolem 12 procent populace, což vychází na 800 tisíc lidí a jedná se o osoby napříč celým sociálním spektrem.

K iniciativě NELEŽ se Letiště Praha hlásí jako zodpovědný zadavatel. „K zapojení vyzveme také obchodní partnery, zejména letecké společnosti. V rámci společných marketingových kampaní dopravců financovaných z tzv. incentivních programů poskytovaných naší společností se totiž objevuje také logo Letiště Praha. Do podmínek k čerpání těchto finančních prostředků pro rok 2022 proto zahrneme i bod týkající se doporučení neinzerování na manipulativních webech určených metodikou vypracovanou spolkem NELEŽ,“ říká Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.

„Právě monetizaci záměrně manipulativních zpráv považujeme za největší hrozbu pro společnost. Spolek NELEŽ usiluje, aby se neinzerování na dezinformačních webech stalo etickou normou majitelů firem, ředitelů firem, brand managerů, pracovníků v reklamních, mediálních a PR agenturách,“ uzavírá Ivan Manolov ze spolku NELEŽ.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NP Šumava: Šumavské lesy jsou pestřejší - přibývá stromů velkých dimenzí

7:31 NP Šumava: Šumavské lesy jsou pestřejší - přibývá stromů velkých dimenzí

Šumavské lesy se mění. Díky bezzásahovosti, ale i jedinečnému přístupu k péči o lesy, prospívají. Zv…