Letiště Václava Havla Praha bylo oceněné za kvalitu svých služeb. V evropské konkurenci obsadilo druhé místo

02.03.2016 11:21 | Zprávy

Letiště Václava Havla Praha se umístilo na druhé příčce v prestižním mezinárodním průzkumu, který hodnotí úroveň kvality služeb v roce 2015. Ocenění získalo v konkurenci všech evropských letišť, kterými projdou ročně více než dva miliony cestujících.

Letiště Václava Havla Praha bylo oceněné za kvalitu svých služeb. V evropské konkurenci obsadilo druhé místo
Foto: Archiv
Popisek: Letiště Praha - logo

Žebříček každoročně vyhlašuje Mezinárodní rada letišť (Airports Council International, ACI), a to pro regiony Afrika, Asie – Pacifik, Evropa, Střední východ, Severní Amerika a Jižní Amerika – Karibik. Pro Letiště Václava Havla Praha je to historicky první umístění na prvních příčkách průzkumu. Druhé místo sdílí společně s letišti v Dublinu, Curychu a na Maltě.

„Spokojenost cestujících je naším největším úspěchem, proto si velmi vážíme tohoto ocenění naší dosavadní práce. V minulém roce jsme podnikli řadu změn právě s cílem zlepšit celkový zážitek z letiště a jeho služeb, aby pro cestujícího příjemná dovolená začínala už na letišti. Zaměřili jsme se na zvýšení poměru kvality a ceny produktů i služeb, rozšíření nabídky, usnadnění orientace i rezervačních procesů, ale také na komfort a čistotu toalet. V těchto oblastech jsme také zaznamenali v názorech cestujících meziroční zlepšení,“ vysvětluje Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu, a odkazuje na loni spuštěnou kampaň Měníme letiště pro vás.

„Výsledek průzkumu ukazuje, že jsme se vydali správným směrem, a chceme v tom pokračovat, abychom zvýšili atraktivitu letiště také pro přilétající cestující. Soustavně pracujeme na zlepšení interiéru a exteriéru letiště, aby se zde cestující cítili komfortněji. Chystáme nové ideové řešení prostor připomínající více symboliku Prahy a České republiky, již v květnu se cestující mohou těšit na první nové Visitors centrum v příletové hale. Zároveň chceme rozvíjet individuální přístup pomocí vyškolených asistentů na příletech i odletech a v neposlední řadě prosadit komfortnější cestování do centra s moderně vybavenými a barevně odlišenými autobusy. Věřím, že s těmito chystanými změnami se nám podaří aspirovat na první příčku,“ dodává Řehoř.

Umístění je výsledkem průzkumu ACI, který probíhal na 300 letištích ve světě. Hodnotícími kritérii byla celková spokojenost cestujících s letištěm i s jeho službami, jako je nabídka restaurací a obchodů, vybavení letiště, průběh pasové a bezpečnostní kontroly, proces odbavení, snadná orientace, ale i doprava z/na letiště.
ACI je nezisková organizace porovnávající 1850 letišť ze 173 zemí celého světa. Jejím cílem je sledovat spokojenost cestujících a kvalitu služeb, které jednotlivá letiště nabízí. Na prvním místě se v regionu evropských letišť přepravujících ročně více než 2 miliony cestujících umístila letiště Šeremetěvovo, Plukovo a Soči, třetí místo obsadila letiště v Kodani, Keflaviku, Portu, Vídni a londýnské Heathrow. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

Dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky

V tom s vámi naprosto souhlasím. Můžete mi ale teda vysvětlit, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. PS: Kritizujete Kupku, ale objektivně nemyslíte, že je to jeden z mála ministrů, co rozumí tomu, co dělá ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ERÚ: Ve třetím čtvrtletí meziročně stoupla spotřeba tepla

16:08 ERÚ: Ve třetím čtvrtletí meziročně stoupla spotřeba tepla

V letošním třetím čtvrtletí v Česku meziročně vzrostla spotřeba tepla v soustavách centrálního zásob…