Plyne to z každoročního měření, které mapuje poškození povrchu vozovek a podle něhož se určuje, která místa je potřeba opravit. Z analýzy vyplývá, že kompletní obnova povrchů vozovek krajských silnic by vyšla na 1,95 miliardy korun. Odhadem další 3 až 4 miliardy korun kraj potřebuje na rekonstrukce podloží, propustků, mostů a zdí podél silnic.
Skoro 618 kilometrů silnic II. a III. třídy v Libereckém kraji je hodnoceno jako havarijní a u téměř 294 kilometrů je stav nevyhovující a vyžadující opravu nebo údržbu. „V přepočtu na procenta je havarijních úseků bezmála třicet procent a nevyhovujících silnic čtrnáct procent,“ upřesnil Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.
Celková průměrná známka silnic obou tříd činila 3,15. Výsledná známka oproti předchozímu roku zůstala totožná. Nepatrně ubylo nevyhovujících úseků.
V případě samotných silnic II. třídy činila průměrná známka stavu jejich povrchu 2,96, což představuje oproti roku 2018, kdy se provádělo poslední měření s výsledkem 2,88, mírné zhoršení. Celková délka silnic II. třídy v kraji dosahuje 490 kilometrů, z toho 315 kilometrů je ve výborném až vyhovujícím stavu. Nejlepší jsou vozovky v okresech Liberec a Jablonec nad Nisou, kde průměrná známka činí 2,48, respektive 2,69. V nejhorším stavu jsou cesty v okrese Semily, kde se nachází nejvíce silnic II. třídy; průměrná známka je 3,33.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva