Úvod jednání tradičně patřil podrobné informaci o stavu zaměstnanosti v Libereckém kraji k 31. 12. 2015. K tomuto tématu hovořila zastupující ředitelka Úřadu práce ČR - krajské pobočky v Liberci Elena Čermáková. Přítomné informovala, že míra nezaměstnanosti v Libereckém kraji činí 6,4 %, v kraji je více než 19 tisíc uchazečů o práci, což je ale o téměř 4 tisíce méně než před rokem, kdy dosahovala míra nezaměstnanosti 7,7 %. V některých profesích se projevuje velký nedostatek, jde zejména o odborné technické profese, pasíře, foukače skla a také například šičky nebo švadleny, které jen obtížně hledají firmy například v České Lípě nebo Stráži pod Ralskem.
Náměstek hejtmana pro ekonomiku Marek Pieter prezentoval Rozpočet Libereckého kraje na rok 2016, který schválilo krajské zastupitelstvo v listopadu 2015. Zaměřil se na vývoj daňových příjmů, kde se pozitivně projevila novela zákona o rozpočtovém určení daní a nárůst daňových příjmů v důsledku růstu ekonomiky. Dále představil priority letošního rozpočtu, mezi něž patří finanční podpora evropských projektů, pokračování oprav silnic, zahájení projektu modernizace krajské nemocnice a projekt tzv. Evropského domu. „Kraj má stabilní hospodaření, počítá letos s vyššími příjmy o 244 mil. Kč, výrazně investujme do oprav a modernizace majetku a zároveň dokážeme do konce roku 2016 snížit celkové zadlužení o 31 %,“ uvedl náměstek Pieter.
Tripartita se seznámila s Memorandem „Řidič autobusu, důstojné zaměstnání - JABLONECKÁ VÝZVA“, s níž vystoupili odboráři firmy BusLine Jablonec nad Nisou na podporu zlepšení mzdových podmínek pro řidiče autobusů. Jednání se osobně zúčastnil i Jiří Kuchynka, předseda odborů BusLine Jablonec nad Nisou, který členům tripartity vysvětlil důvody, proč výzva vznikla. Jak v diskuzi mimo jiné uvedl zástupce zaměstnavatelů a člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR Pavel Juříček, primárně by problém mezd řidičů měli řešit přímo majitelé dopravních společností hledáním úspor u jiných druhů nákladů, zlepšení by měla přinést také připravovaná novela zákona o veřejných zakázkách, kde by mělo dojít k úpravě kritérií pro hodnocení nabídek. „Vážím si náročné a zodpovědné práce řidičů a nelíbí se mi některé metody používané dopravci vůči nim, například rozdělování směn nebo špatně placené čekání. Ale neumím si představit, že by se nově vytvářel princip jakési zaručené minimální mzdy jen pro některé skupiny zaměstnanců,“ dodal předseda tripartity, hejtman Martin Půta.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva