Nejnáročnějším měsícem byl leden letošního roku (téměř 45% celkových nákladů). Na zimní údržbě se podílelo přes 200 řidičů a dispečerů, více jak 70 sypačů, 35 traktorů, sněhových fréz a další speciální technika.
Letošní zima by se dala z pohledu silničářů charakterizovat jako nestálá, ale jinak by se mohla zařadit z dlouhodobého období mezi průměrnou. Časté střídání chladných a teplých dní přinášelo komplikace na krajské silnice, kdy se ujeté sněhové vrstvy začaly rozpadat a při následném oteplení odtávající sníh začal opět namrzat a vytvářely se hluboké koleje. Sněžení bylo často doprovázeno silným větrem, docházelo tak k tvorbě sněhových jazyků a závějí, což komplikovalo dopravu a v ojedinělých případech to vedlo ke krátkodobému omezení průjezdnosti krajských komunikací. V horských oblastech byly v průběhu ledna a února nasazeny frézy, aby se rozšířila šířka komunikací pro bezpečnější průjezd vozidel. Už dlouho se v takové míře nefrézovalo jako letos. V období leden až březen byly sněžné frézy v provozu neuvěřitelných 600 hodin. Na území Libereckého kraje najezdily pluhy a sypače při zimní údržbě téměř 400 000 km.
„V horských oblastech jsme letos měli problémy s neohleduplností řidičů. Často parkují auta takovým způsobem, že nám brání v údržbě komunikací a nejsme schopni technikou ani projet. A bohužel se tato situace rok od roku zhoršuje“, podotýká Petr Šén, generální ředitel společnosti Silnice LK.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva