„Všechny zúčastněné spojoval zájem o inovace v oblasti vzdělávání směrem k posílení rozvoje osobnosti a wellbeingu ve vzdělávacích programech škol. V tuto chvíli probíhá celospolečenská diskuse nad změnami obsahu vzdělávání žáků základních škol, kdy do dnešního dne je možné připomínkovat záměry změn rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání,” uvedl pražský radní pro oblast školství Vít Šimral.
Účastníci vyzdvihli velký význam pro zlepšení celkové inovace učení ve školách, atmosféry na školách, která by měla podporovat radost z učení, duševní zdraví a dobré vztahy mezi všemi ve škole. Lze toho dosáhnou prioritizací důležitých kompetencí v obsahu vzdělávání, přechodem na formativní a slovní hodnocení, ustoupení od současné podoby přijímacích zkoušek a obdobných státních forem testování. Byl zdůrazněn význam vzdělávání učitelů, pokračování otevřené debaty a šíření dobré praxe škol, které rozvoji osobnosti dávají prostor ve svých školních vzdělávacích programech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva