„S ohledem na plánovaný rozvoj společnosti považujeme za vhodné mít v čele společnosti vedení, které je nezatížené spory a kauzami z minulosti. Končícímu předsedovi představenstva Pavlu Janečkovi patří poděkování za období jeho vedení, kdy lze vypíchnout například, že společnost zvýšila zisk v průměru o 30 procent oproti období před rokem 2014, tedy před jeho nástupem. Podařilo se refinancovat a dořešit akviziční úvěr s úsporou v celkové hodnotě půl miliardy korun za sedm let a vznikla složka teplárenského byznysu, a sice v dceřiné společnosti Prometheus, a.s., což znamená zdvojnásobení obratu této společnosti. Zároveň se nastartovala vlastní investiční výstavba prostřednictvím společnosti Pražská plynárenská Distribuce, což vedlo k vyššímu obratu společnosti z 600 milionů korun na 1,2 miliardy korun,“ říká radní hl. m. Prahy pro majetek a městské firmy Jan Chabr a dodává:
„Před novým předsedou představenstva společnosti stojí celá řada výzev a úkolů spjatých s dynamickou proměnou sektoru energetiky a přechodem k využívání obnovitelných zdrojů energie a k evropskému trendu decentralizace. Hlavní město Praha kromě zajištění současných služeb, na které jsou zákazníci společnosti a Pražané zvyklí, bude nově v rámci skupiny pod PPHolding chtít řešit zelenou strategii města, tedy právě využívání obnovitelných zdrojů ke spotřebě a k optimalizaci spotřeby ostatních druhů médií (plynu, tepla a vody). Dalším cílem je konsolidace distribuce plynu a teplárenství, kdy město samotné i po prodeji Pražské teplárenské vlastní část teplárenské infrastruktury, která nemá vlastní cíl rozvoje ani ucelenou správu. Od společnosti budeme i nadále chtít větší spolupráci s jinými městskými společnostmi, což se opět týká nejen tepelného hospodářství, ale i dalšího rozšíření programu čerpacích stanic na CNG a zejména spuštění pilotních programů nových technologií (vodík, kogenerace, ukládání energií, kombinace různých technologií obnovitelných zdrojů a to i z možností připravovaných evropských fondů - modernizačního fondu, fondu obnovy). Posledním velkým tématem je digitalizace obsluhy zákazníka, unifikace komunikačního portfolia s ostatními distributory a datová komunikace, jak v distribuci, tak pro samotné zákazníky společnosti.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV