MHMP: Evropská investiční banka půjčí Praze na metro D

03.06.2022 20:22 | Tisková zpráva

Úvěrový výbor Evropské investiční banky schválil Praze úvěrový rámec na výstavbu prvního úseku linky metra D. Úvěr až do výše 23 miliard korun banka nabídla za velmi výhodných podmínek. Záměr hlavního města na přijetí úvěru projedná na pondělním zasedání Rada hl. m. Prahy a následně ho budou schvalovat pražští zastupitelé.

MHMP: Evropská investiční banka půjčí Praze na metro D
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vchod do budovy Nové radnice, sídla pražského magistrátu

Úvěr v objemu 23 miliard korun pokrývá téměř polovinu celkových nákladů na výstavbu úseku metra D od stanice metra Pankrác do stanice Nové Dvory. Praha jej bude moci čerpat postupně v průběhu výstavby, odložit splátky až o 8 let a jistinu splácet až po dobu 40 let. Za výhodu lze považovat, že úvěr bude poskytnut bez nutnosti zajištění. Praha bude mít možnost čerpání úvěru v korunách nebo eurech, přičemž čerpání v eurech umožňuje velmi nízké úroky pod 2 % p. a.

Schválení úvěrového rámce předcházelo mnoho měsíců příprav a intenzivních jednání mezi pražským magistrátem, Dopravním podnikem hl. m. Prahy a Evropskou investiční bankou (EIB). Projekt nové linky pražského metra zaujal odborníky EIB i proto, že je v souladu se schváleným Klimatickým plánem hl. m. Prahy a přispívá tak ke zlepšení kvality životního prostředí. Pozitivně hodnotili i dopad výstavby metra na rozvoj města. Banka také přihlédla k výbornému stavu městských financí a nejnižšímu zadlužení za posledních 20 let, kterého město dosáhlo v letošním roce.

„Hlavní město po dlouhých letech opět získalo výhodný úvěr od banky, která má za úkol podporovat v Evropské unii významné rozvojové projekty. Nastavení úvěru umožní rozložit náklady v čase a neomezit ostatní investiční aktivity a údržbu města, tak jako se to historicky stalo například u výstavby tunelu Blanka. Nadále ale apeluji na stát, aby se na klíčových stavbách s celostátním významem, začal podílet. Není možné, aby Praha ze svého rozpočtu financovala například souběžně výstavbu Městského okruhu, další linky metra a také budovy filharmonie,“ dodává náměstek primátora pro rozpočet a finance Pavel Vyhnánek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Co tak najednou?

Proč jste z vlády, navíc tak narychlo vyhodil Bartoše? Tehdy jste tvrdil, že je to kvůli zpackané digitalizaci stavebního řízení. Nyní ji ale chválíte. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS: Jak minimalizovat riziko prolomení ledu a co dělat, když se pod námi prolomí

7:14 HZS: Jak minimalizovat riziko prolomení ledu a co dělat, když se pod námi prolomí

V zimních měsících si lidé oblíbili bruslení na zamrzlých rybnících či přehradách. Z pohledu hasičů …