Úvěr v objemu 23 miliard korun pokrývá téměř polovinu celkových nákladů na výstavbu úseku metra D od stanice metra Pankrác do stanice Nové Dvory. Praha jej bude moci čerpat postupně v průběhu výstavby, odložit splátky až o 8 let a jistinu splácet až po dobu 40 let. Za výhodu lze považovat, že úvěr bude poskytnut bez nutnosti zajištění. Praha bude mít možnost čerpání úvěru v korunách nebo eurech, přičemž čerpání v eurech umožňuje velmi nízké úroky pod 2 % p. a.
Schválení úvěrového rámce předcházelo mnoho měsíců příprav a intenzivních jednání mezi pražským magistrátem, Dopravním podnikem hl. m. Prahy a Evropskou investiční bankou (EIB). Projekt nové linky pražského metra zaujal odborníky EIB i proto, že je v souladu se schváleným Klimatickým plánem hl. m. Prahy a přispívá tak ke zlepšení kvality životního prostředí. Pozitivně hodnotili i dopad výstavby metra na rozvoj města. Banka také přihlédla k výbornému stavu městských financí a nejnižšímu zadlužení za posledních 20 let, kterého město dosáhlo v letošním roce.
„Hlavní město po dlouhých letech opět získalo výhodný úvěr od banky, která má za úkol podporovat v Evropské unii významné rozvojové projekty. Nastavení úvěru umožní rozložit náklady v čase a neomezit ostatní investiční aktivity a údržbu města, tak jako se to historicky stalo například u výstavby tunelu Blanka. Nadále ale apeluji na stát, aby se na klíčových stavbách s celostátním významem, začal podílet. Není možné, aby Praha ze svého rozpočtu financovala například souběžně výstavbu Městského okruhu, další linky metra a také budovy filharmonie,“ dodává náměstek primátora pro rozpočet a finance Pavel Vyhnánek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva