Pilotní oblouk bude ve zkušebním provozu, kdy po dobu dvou let bude odborný tým z Českého vysokého učení technického (ČVUT) monitorovat vliv provozu a dalších faktorů na konstrukci historické stavby.
„Kromě karlínského viaduktu se nám daří koordinovat rozvoj celého území, kdy v blízkosti vzniká sesterský projekt karlínských kasáren a kdy i developerská společnost Penta plní dohody a připravuje mezinárodní architektonickou soutěž na podobu čtyř bloků mezi magistrálou a autobusovým nádražím na Florenci. Celé území se v horizontu 10 až 15 let postupně promění v živoucí městskou čtvrť s kvalitní architekturou a městskými i státními projekty, jako je například budoucí železniční uzel Praha,“ řekl Petr Hlaváček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního a strategického rozvoje.
„Veřejný prostor na místech, jako jsou oblouky Negrelliho viaduktu, bývá v evropských metropolích často využíván ke společensko-kulturním účelům. Existuje vize zasklení a zprovoznění 40 oblouků, což by opravdu vdechlo život celému prostoru okolo Negrelliho viaduktu. Prozatím musíme být trpěliví a počkat si na výsledky pilotního provozu, kterému držím palce,“ uvedl Adam Zábranský, radní hl. m. Prahy pro majetek, transparentnost a legislativu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva