„Chceme vytipovat bílá místa na mapě, kde nyní dobíjecí infrastruktura chybí. Cílem je, aby byla Praha pokryta smysluplně a uživatelsky přívětivě. Právě proto jsme se domluvili, že budou nové nabíjecí stanice zapojeny do jednotného informačního a komunikačního systému, tak aby si uživatel s jednou kartou, například Lítačkou, mohl dobít kdekoli u jakékoli nabíječky. Tyto vysokorychlostní nabíječky mají být v souladu se strategií generelu dobíjecí infrastruktury budovány primárně u frekventovaných tahů,“ říká radní pro oblast majetku Jan Chabr a dodává: „Obecně má město strategii tří typů nabíjecí infrastruktury - pomalou dobíjecí infrastrukturu, kterou budujeme primárně na lampách veřejného osvětleni, dále rychlou a v neposlední řadě pak vysokorychlostní dobíjecí infrastrukturu, kterou máme zájem řešit právě i ve spolupráci s Pražskou energetikou a Škoda Auto.“
Hlavním smyslem spolupráce je zajistit ve vzájemné koordinaci rozvoj dobíjecí infrastruktury na území Prahy a vybudovat vysokorychlostní HPC (High Power Charging) dobíjecí stanice, které mají výkon nad 150 kW. Vzniknout by měly na vytipovaných místech s největším potenciálem průjezdu elektrovozidel. Dalším cílem dohody je potom integrace veřejných dobíjecích stanic do jednotného a standardizovaného systému, což umožní jejich zviditelnění v aplikaci zákazníkům, kteří potřebují nabít svůj elektromobil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva