Příprava odborníků pro digitální svět klade vysoké nároky učitele a odborníky, kteří své know-how předávají. Účastníci kulatého stolu se shodli, že je nutné maximálně zapojovat do výuky na školách odborníky z praxe, vytvořit k tomu příslušné podmínky a maximálně zapojovat i samotné žáky a absolventy škol v roli průvodců mladších žáků. Učitelé, žáci a jejich rodiče by si měli být navzájem průvodci při objevování světa kybernetické bezpečnosti i z pohledu celoživotního učení.
“Člověk, který je vstřícný k objevování nových forem učení a vzdělávání skrze digitální technologie, nachází v životě lepší uplatnění. A pokud si je zároveň vědom všech rizik v online světě, je dobře vybaven zásadními dovednosti do života. Spolupráce jednotlivých aktérů na konkrétních opatřeních je důležitá, napomáhá tomu i samotná koalice, která má k dnešnímu dni 84 členů a je otevřená i dalším zájemcům,” uvedl na zahájení Ivan Pilný, zmocněnec MŠMT pro digitální vzdělávání.
Střední smíchovská průmyslová škola, která byla hostitelem akce, nabídla během dne také zajímavé workshopy a ukázku vyučovacích metod ve svém novém oboru zaměřeném na kybernetickou bezpečnost. Jednání všech členů a nových zájemců o DigiKoalici se bude na MŠMT konat 23. března.
Česká národní koalice pro digitální pracovní místa má za cíl podporovat, propojovat a inspirovat organizace, které chtějí rozvíjet vzdělávání v oblasti digitálních technologií za účelem uplatnění na trhu práce. Sdružuje zástupce státní správy, byznysu i neziskového sektoru. Aktivity vyplývající ze Strategie digitálního vzdělávání, Strategie digitální gramotnosti a Akčního plánu pro společnost 4.0 usilují o to, aby každý občan mohl rozvíjet v průběhu celého života své digitální kompetence a byl úspěšný na trhu práce.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva