„Ministerstvo chce touto dotací podpořit ekologické zpracování jednotlivých součástí autovraků. Program běží už šestým rokem. Včetně částky vyhrazené pro tento rok už na něj ministerstvo alokovalo 640 milionů korun. Cílem programu je podpořit další využití odpadů, které vznikají při zpracování autovraků, skrze autorizované zpracovatele [1] s přednostním materiálovým využitím. Zároveň musí zpracovatelé zajistit i bezpečné odstranění nevyužitelných zbytků, které zůstanou po tomto zpracování,“ vysvětluje ředitel odboru finančních a dobrovolných nástrojů MŽP Tomáš Kažmierski.
Oproti předchozím letům se program letos výrazně mění. Dotace se bude nově vyplácet na jednotlivé zpracované komodity vzniklé při zpracování autovraků, např. na pneumatiky, plasty, skla atd., tedy ne, jako tomu bylo dosud, na celé autovraky. „Příspěvek na jednotlivé autovraky v předchozích letech totiž systémově nevedl ke splnění cílů pro materiálové využití a recyklaci odpadů z autovraků, které České republice předepisuje evropská směrnice [2]. Nebylo ani doložené, že zpracovatelé vraky řádně rozebrali a s jednotlivými částmi naložili náležitě dle zákona o odpadech. To by mělo nové nastavení programu změnit,“ doplňuje ředitel odboru odpadů MŽP Jaromír Manhart. Novou podobu programu podporují i zástupci automobilového průmyslu a převážná část zpracovatelů autovraků. Zde je třeba vyzdvihnout i skutečnost, že ti jako jediní zpracovatelé odpadů dostávají na nakládání s odpady od MŽP kontinuální podporu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.