Doposud nebylo vytvořeno prostředí pro monitoring celkové zahraniční prezentace, které by bylo otevřené nejen pro všechny relevantní státní instituce, ale nabídlo také prostor individuálním aktérům, kteří se v zahraniční prezentují jednotlivě a bez oficiální podpory.
Aktivitám v oblasti brandu země se věnují Česká centra dlouhodobě jako příspěvková organizace Ministerstva zahraničních věcí pro propagaci Česka, jejímž posláním je prosazovat české kulturní a kreativní průmysly na mezinárodním poli, prezentovat úspěchy české vědy, výzkumu a inovací a posilovat dobré jméno naší země v zahraničí. Česká centra využívají zkušeností a inspirace ze své zahraniční praxe a v koordinaci a pod supervizí MZV vytvářejí projekty pro zefektivnění české zahraniční prezentace, jako byl např. projekt CzechIdea a další.
Novým projektem Českých center je webový portál CzechPlatform, koncipovaný zejména pro podporu exportu kulturních a kreativních průmyslů, který zároveň nabízí otevřené prostředí pro mapování dalších aktivit spojených s českou zahraniční prezentací. Platforma by měla přispět k větší propojenosti a zefektivnění aktivit s českou účastí v zahraničí a vytvořit nástroj, jak tyto nezanedbatelné a neustále rostoucí aktivity systematicky monitorovat.
Hlavní cíle projektu CzechPlatform:
- vytvořit prostředí pro mapování aktivit českých kulturních a kreativních průmyslů v zahraničí
- realizovaných ze státních i soukromých zdrojů
- nabídnout prostor pro vzájemnou spolupráci, koordinaci a zefektivnění české zahraniční prezentace
- poskytnout bezplatně službu českým aktérům, kteří se prezentují ve světě a chtějí, aby se o jejich aktivitách vědělo
Nová platforma je určena pro ministerstva, státní instituce, VŠ, umělecké agentury, kurátory, organizátory festivalů, ale také pro nezávislé umělce, vědce a další zájemce. Uživatelsky jednoduchý portál může bezplatně využít každý, kdo plánuje prezentaci svého projektu v zahraničí a chce, aby se o jeho aktivitě vědělo. To se týká také kulturních institucí, které jednotlivé umělce zastupují. Stačí pouze vyplnit akci v systému, a to bez předchozí registrace. Uveřejněné informace se dostanou k českým subjektům působícím v zahraničí, tedy k zastupitelským úřadům, českým centrům, krajanským spolkům, bohemistům a dalším organizacím. Ti mohou nabídnout spolupráci, zvýšit povědomí o konané akci, případně v rámci svých možností poskytnout aktuální služby. Mohou také navrhovat větší a marketingově propracovanější akce na podporu dobrého jména Česka v zahraničí, jako jsou např. české dny, týdny, sezóny apod., se zapojením většího množství partnerů, sdílením finančních prostředků a intenzivnějším oslovením cílových skupin.
Česká centra mohou bezplatně nabídnout informační servis v celé síti svých 22 poboček ve světě, a to prostřednictvím webových stránek, sociálních sítí, e-newsletterů i svých osobních kontaktů.
Lubomír Zaorálek, ministr zahraničních věcí České republiky:
„Ministerstvo zahraničních věcí dle kompetenčního zákona odpovídá za koordinaci české zahraniční prezentace a vytváří koncepce a strategie pro rozvíjení dobrého jména Česka ve světě. Projekt CzechPlatform nabízí nové bezplatné služby veřejnosti, díky kterým bude jejich zahraniční aktivita efektivnější.“
Zdeněk Lyčka, pověřený řízením českých center:
„Vytvořením CzechPlatform nabízíme prostor pro spolupráci na projektech, které Česká centra primárně neorganizují, ale kterým jsou připravena pomoci v oblasti zahraniční prezentace. Díky CzechPlatform se otvírají možnosti pro lepší zahraniční networking.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva