„Nyní otevíráme dva celkem desetikilometrové úseky, další pětikilometrový obchvat Lubence bude hotov v příštím roce. Nikdo se ale nemusí bát, že tím to zase na dlouhé roky končí. Po letech odkladů se dostavba dé šestky skutečně rozběhne, díky novému liniovému zákonu počítáme s tím, že dálnici D6 dokončíme v roce 2026,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Nové úseky dálnice D6 odvedou tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí, úlevy se dočkají zejména Řevničov a Krušovice. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod chodců a cyklistů, dojde k poklesu imisní zátěže v obytných zástavbách, sníží se míra hlukového zatížení v obytných zónách a zlepší se celková dostupnost regionu, což zvýší jeho atraktivitu pro investory i občany.
„Vzhledem k neustále rostoucím dopravním intenzitám je již současná silnice I/6 z hlediska bezpečnosti i plynulosti dopravy nevyhovující, a bude proto v celé svojí délce nahrazena dálnicí D6. Na všech zbývajících úsecích D6 probíhá intenzivní příprava. Aktuálně jsme vypsali výběrové řízení na stavbu D6 Krupá, přeložka, kterou zahájíme v příštím roce. Následovat budou stavby D6 na obchvatu Hořesedel a Hořoviček,“ představuje nejbližší plány na dobudování dálnice D6 generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Současná silnice I/6 (respektive dálnice D6), zařazená do sítě mezinárodních silnic jako tah E48, spojuje hlavní město Prahu s průmyslovou aglomerací v severozápadní části republiky a s lázněmi mezinárodního významu – Karlovými Vary, Mariánskými Lázněmi, Jáchymovem a Františkovými Lázněmi. Je vedena z hlavního města ve směru Nové Strašecí – Karlovy Vary – Sokolov – Cheb až na hranice se Spolkovou republikou Německo.
Podrobnosti k výstavbě i opravám české dálniční sítě naleznete zde.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva