Ministerstvo dopravy: Karlovarská D6 je o 10 kilometrů delší, řidičům slouží nový obchvat Řevničova

30.11.2020 14:15 | Zprávy

Řidičům začaly sloužit dva nové úseky karlovarské dálnice D6. Jsou to stavby Nové Strašecí – Řevničov a obchvat Řevničova. Prodloužení dálnice D6 výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a také ke zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Karlovými Vary.

Ministerstvo dopravy: Karlovarská D6 je o 10 kilometrů delší, řidičům slouží nový obchvat Řevničova
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

„Nyní otevíráme dva celkem desetikilometrové úseky, další pětikilometrový obchvat Lubence bude hotov v příštím roce. Nikdo se ale nemusí bát, že tím to zase na dlouhé roky končí. Po letech odkladů se dostavba dé šestky skutečně rozběhne, díky novému liniovému zákonu počítáme s tím, že dálnici D6 dokončíme v roce 2026,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Nové úseky dálnice D6 odvedou tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí, úlevy se dočkají zejména Řevničov a Krušovice. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod chodců a cyklistů, dojde k poklesu imisní zátěže v obytných zástavbách, sníží se míra hlukového zatížení v obytných zónách a zlepší se celková dostupnost regionu, což zvýší jeho atraktivitu pro investory i občany.

„Vzhledem k neustále rostoucím dopravním intenzitám je již současná silnice I/6 z hlediska bezpečnosti i plynulosti dopravy nevyhovující, a bude proto v celé svojí délce nahrazena dálnicí D6. Na všech zbývajících úsecích D6 probíhá intenzivní příprava. Aktuálně jsme vypsali výběrové řízení na stavbu D6 Krupá, přeložka, kterou zahájíme v příštím roce. Následovat budou stavby D6 na obchvatu Hořesedel a Hořoviček,“ představuje nejbližší plány na dobudování dálnice D6 generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Současná silnice I/6 (respektive dálnice D6), zařazená do sítě mezinárodních silnic jako tah E48, spojuje hlavní město Prahu s  průmyslovou aglomerací v severozápadní části republiky a s lázněmi mezinárodního významu – Karlovými Vary, Mariánskými Lázněmi, Jáchymovem a Františkovými Lázněmi. Je vedena z hlavního města ve směru Nové Strašecí – Karlovy Vary – Sokolov – Cheb až na hranice se Spolkovou republikou Německo.

Podrobnosti k výstavbě i opravám české dálniční sítě naleznete zde

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

Poděkováni ODS

Začal jsem manuálně pracovat v létě roku 1967, kdy mi bylo 15.let. Dnes v roce 2024, listopad musím pracovat stále. Jsem docentem na vysoké škole.Pracuji tedy 57 let. Bohužel musím! Myslíte že je to správné? Důvod je udržení alespoň průměrné životní úrovně. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Nejposlouchanější stanice Radiožurnál dál posiluje pozice na trhu

22:03 Český rozhlas: Nejposlouchanější stanice Radiožurnál dál posiluje pozice na trhu

Aktuální výsledky národního výzkumu poslechovosti rádií v České republice Radioprojekt za 2. a 3. kv…