Po rozšíření sítě zpoplatněných komunikací k 1. lednu 2020 provozuje CzechToll satelitní mýtný systém na celkem 1 102 kilometrech silnic I. třídy a 1 307 kilometrech dálnic. Přestože se rozsah zpoplatnění rozšířil o 903 kilometrů, provoz moderního satelitního mýtného systému je třikrát levnější než u původního mikrovlnného systému.
S ohledem na dnešní státní svátek se na komunikacích v ČR pohybuje minimum vozidel podléhajících povinnosti platit mýtné. První mýtná transakce na nově zpoplatněných úsecích silnic I. třídy byla přesto identifikována již 16 vteřin po půlnoci na silnici I/26 mezi hraničním přechodem Folmava a obcí Česká Kubice. Dopravci z České republiky bylo za průjezd mýtného úseku naúčtováno mýtné ve výši 1,59 Kč.
V rámci rozšířené sítě zpoplatněných komunikací platí vozidla s hmotností nad 3,5 tuny mýtné celkem na 37 úsecích silnic I. třídy (původních i nově zpoplatněných).
„Obrovskou výhodou satelitního mýtného systému je možnost dále flexibilně rozšiřovat síť zpoplatněných komunikací, pokud to bude s ohledem na řízení nákladní dopravy v ČR potřeba. V rámci satelitního sytému není nutné stavět žádné mýtné brány, rozšíření tak lze uskutečnit obvykle v horizontu několika měsíců a s poměrně nízkými náklady,“ uvedl Petr Chvátal, provozní ředitel společnosti CzechToll.
V souvislosti s rozšířením sítě zpoplatněných komunikací musí registrovat své automobily a vybavit je palubní jednotkou i někteří dopravci, kteří doposud po zpoplatněných komunikacích nejezdili. K dispozici je jim i nadále internetová samoobsluha na stránkách www.mytocz.eu, více než 200 obchodních míst i 15 regionálních poboček Hospodářské komory ČR. CzechToll neočekává při registraci těchto nových automobilů žádné komplikace, kapacita obchodních míst ve vnitrozemí řádově převyšuje očekávané počty nově registrovaných automobilů.
Seznam nově zpoplatněných silnic I. třídy od 1. 1. 2020
Č. | Úsek | Délka (v km) |
I/3 | Mirošovice-Mezno | 43,5 |
I/4 | Praha-Jíloviště | 5,2 |
I/6 | Bošov-Karlovy Vary | 29,7 |
I/11 | Krásné Pole-Ostrava | 8,7 |
I/12 | Praha-Kolín | 32,5 |
I/16 | Mladá Boleslav-Úlibice | 37,0 |
I/19 | Oltyně-Čekanice | 10,0 |
I/19 | Tábor-Pelhřimov | 34,0 |
I/20 | Plzeň-České Budějovice | 112,5 |
I/26 | Plzeň-Folmava | 51,7 |
I/34 | České Budějovice-Jindřichův Hradec | 40,7 |
I/34 | Jarošov nad Nežárkou-Havlíčkův Brod | 55,6 |
I/35 | Turnov-Jičín | 13,8 |
I/35 | Úlibice-Hradec Králové | 30,2 |
I/35 | Hradec Králové-Mohelnice | 89,3 |
I/37 | Hradec Králové-Pardubice | 17,3 |
I/38 | Jestřebí-Mladá Boleslav | 31,1 |
I/38 | Poděbrady-Jihlava | 86,9 |
I/43 | Brno-Svitavy | 44,8 |
I/50 | Holubice-Rovné | 86,1 |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva