„V České republice jsme již na několika místech, mj. právě i v Brně, dokázali, že C-ITS systémy mají své místo nejen v silniční dopravě, ale jsou užitečné například i ve zvýšení efektivity městské hromadné dopravy, zlepšení průjezdu vozidel IZS křižovatkami ve městech a zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Kooperativní systémy ITS jsou založeny na včasném varování předáváním informací a vzájemné komunikaci mezi účastníky silničního provozu s příslušným zařízením. Hlavním smyslem systémů C-ITS je zvýšit bezpečnost a plynulost silničního provozu. Systémy C-ITS jsou propojeny napříč celou Evropu. Jediná palubní jednotka či mobilní aplikace tak může řidiče upozornit na to, co se před ním v provozu děje. Řidič tam může vidět doslova „za roh“.
Projekt C-Roads Czech Republic bude dokončen ke konci roku 2021. V současnosti jsou v běhu práce na překlopení pilotního provozu realizovaného v rámci evropského projektu C-Roads Czech Republic do provozu ostrého. V dlouhodobém horizontu je cílem, aby se do maxima vozidel přenášely v reálném čase zprávy, které pomohou řidiči k bezpečnější a plynulejší jízdě. Díky evropské spolupráci v jednotné podobě v jakémkoliv státu Evropské unie.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva