Ministerstvo dopravy: Zmodernizovaná trať mezi Smíchovem a Černošicemi už příští rok

28.12.2021 16:55 | Tisková zpráva

Navýšení traťové rychlosti až na 140 km/h, kompletní rekonstrukce stanice Praha – Radotín a výstavba dalšího čtyřkolejného úseku. To jsou jen některé z přínosů stavby modernizace tratě Praha-Smíchov – Praha-Černošice. Hotovo bude na konci roku 2022. Oznámil to ministr dopravy Martin Kupka při kontrolním dni na stavbě.

Ministerstvo dopravy: Zmodernizovaná trať mezi Smíchovem a Černošicemi už příští rok
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

„Modernizace by měla výrazně přispět k tomu, aby se po železnici dostalo do Prahy a z ní více lidí, protože po dokončení celého úseku mezi Smíchovem a Berounem by tu ve špičkových časech měl být takt až 10 minut, což bude pro cestující pozitivní posun,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka na kontrolním dni.

Aktuálně probíhají práce na železničním spodku 1. koleje v úseku odbočka Barrandov – Praha-Radotín a na 3. koleji v úseku odbočka Tunel – Praha-Radotín. Na zastávce Praha-Velká Chuchle probíhá výstavba opěrné stěny a podchodu. Ve stanici Praha-Radotín se pak dokončují práce na nástupišti a podchodu pro cestující. Pokračuje i výstavba trakční měnírny v Chuchli, výstavba technologického objektu v Malé Chuchli a realizace kabelových tras v rámci celé stavby.

Trať se modernizuje ve stávající stopě, projekt zahrnuje kompletní rekonstrukci stanice Praha-Radotín, kde je zřízen nový přístup do podchodu od stávajícího přejezdu v ulici Na Betonce, který bude v rámci protipovodňových opatření zrušen. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit rychlostí až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji. V metropoli tak vznikne další čtyřkolejný úsek, nyní je čtyřkolejný úsek od Vinohradských tunelů po Hostivař.

Na stavbu budou navazovat i další investiční akce jako například rekonstrukce stanice Praha-Smíchov (od roku 2022), optimalizace trati Černošice – odbočka Berounka (květen 2024) nebo optimalizace úseku Karlštejn – Beroun (srpen 2022).

Optimalizace trati Praha Smíchov – Černošice se nachází na III. železničním koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu. Modernizovaný úsek plní významnou roli v dálkové i příměstské dopravě.

Realizace: srpen 2019 – prosinec 2022

Celkové investiční náklady: 3,6 miliardy Kč, spolufinancování z CEF (Nástroj pro propojení Evropy)

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

22:03 DPP: Místo tramvají budou na Libeňském mostě dočasně jezdit autobusy

Současný provoz tramvají na části Libeňského soumostí bude od půlnoci z neděle 24. na pondělí 25. li…