Na setkání v Šatově zástupci rakouských drah ÖBB připomněli, že u nich mají systémem GSM-R pokrytou již téměř celou síť. Ocenili dlouhodobou kvalitní spolupráci mezi SŽDC, rakouskými drahami a zhotovitelem. Právě u posledního projektu GSM-R je zčásti využívána také infrastruktura ÖBB, zejména přenos prostřednictvím jejich sítě. „Podle evropských interoperabilních směrnic budeme mít v provozu tento systém minimálně do roku 2030,“ potvrdil Christian Sagmeister, ředitel divize Life Cycle Management Telematik ÖBB. Generální ředitel SŽDC Pavel Surý zdůraznil, že implementace GSM-R běží na tuzemských klíčových železničních cestách úspěšně již deset let. „Za tu dobu s našimi dodavateli v projektu nedošlo prakticky nikdy k nezvládnutí termínů nebo k řešení nějakých nedodělků či penále,“ dodal Surý.
Systém GSM-R slouží k přenosu potřebných datových a hlasových informací mezi vlakem a pozemním řízením provozu, přičemž klíčovou potřebou je především jeho stoprocentní spolehlivost. Zvyšuje bezpečnost klíčových železničních tratí, a proto jeho zavádění podporuje Evropská unie. „Rozšiřování technologie GSM-R je jedním z těch projektů, na které doprava v minulých deseti letech čerpala významné peníze z evropských fondů, celkem šlo o zhruba 60 milionů eur,“ doplnil ministr dopravy Ťok.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva