Jízda za mlhy je skutečně nebezpečná. Nejen že výrazně klesá viditelnost, ale navíc mlha zkresluje vnímání rychlosti, kterou motoristé vnímají jako výrazně nižší, než tomu ve skutečnosti je. Řidiči totiž mohou jen stěží porovnávat rychlost jedoucího vozidla s okolními předměty, které vidí nezřetelně a ke všemu jen v nejasných obrysech. Nezřídka se stává, že v prvním okamžiku považují stojící vozidla za jedoucí. Vzdálenost od okolních předmětů vyhodnocují jako větší, než odpovídá realitě. Už to samo o sobě je nebezpečné. Navíc na vozovce mlha kondenzuje, brzdná dráha se proto citelně prodlužuje. Šofér, který včas nesníží rychlost jízdy, nestačí před neočekávanou překážkou zastavit a naráží do ní plnou rychlostí.
Nelze se divit, že nehody za mlhy mívají horší následky. To potvrzují i statistiky dopravních nehod. V roce 2015 vyšetřovala Policie ČR celkem 803 nehod, ke kterým došlo za mlhy. Zemřelo při nich 16 osob, dalších 32 bylo zraněno těžce a 284 lehce. V Praze nezemřel nikdo, na Ústecku, v Jihomoravském kraji a v Kraji Vysočina zemřelo po 2 osobách, ve zbývajících regionech pak po jednou účastníkovi silničního provozu. V každém případě ze statistik vyplývá, že pravděpodobnost usmrcení při nehodě za mlhy je 2,8x vyšší než u průměrné dopravní nehody.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva