Stavba je součástí mezinárodního koridoru ve směru Berlín – Praha – Vídeň. Modernizace této tříkolejné trati, společně s dalšími, již dokončenými, rozestavěnými nebo připravovanými úseky, umožnila bezproblémový průjezd vlaků uzlem Praha po prvním tranzitním koridoru, a to jak v osobní, tak i nákladní dopravě.
Cílem modernizace bylo zajištění požadovaných technických parametrů kolejí pro zvýšení rychlosti, prostorové průchodnosti a únosnosti železničního spodku a svršku. Tím došlo k vytvoření dostatečné kapacity dráhy a dodržení požadovaných hygienických limitů hluku a vibrací. Byl zajištěn i odpovídající přístup pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.
„Hlavním přínosem stavby je zvýšení kvality osobní dálkové dopravy, a to zejména z hlediska vyššího pohodlí při cestování a běžného dosahování maximálních možných rychlostí až do 160 km/h,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Na trati byl použit nový typ konstrukce kolejového svršku s pružným upevněním. Cestující ocení citelně klidnější jízdu vlaků a obyvatelé v blízkosti trati zase snížení hluku způsobeného drážním provozem. V rámci stavebních úprav bylo instalováno nové zabezpečovací zařízení a provedena kompletní rekonstrukce trakčního vedení.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Modernizace traťového úseku Praha Běchovice – Úvaly činily 1 724 800 775 Kč bez DPH. Projekt byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 1 196 204 042 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací byl STRABAG Rail a.s.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva