Ve velmi náročném hodnocení porota ocenila výbornou připravenost, maximálně vstřícný, profesionální přístup zaměstnanců ke klientům. Vyzdvihla zejména obrovský kus práce a posun, který moravskoslezský krajský úřad udělal k další elektronizaci agend. Je zcela normální, že občané tu žádosti o dotace podávají elektronicky a neztrácejí čas čekáním a osobním jednáním. Krajský úřad Moravskoslezském kraji je prvním úřadem v zemi, který má svého softwarového robota. Nový „kolega“ například perfektně ohlídal vyřizování žádostí lidí o ekologický kotel. I díky němu úřad občanům nabízí kvalitnější, transparentnější služby.
„Je pro nás alfa a omega poskytovat veřejnosti kvalitní služby a neustále se v tom zlepšovat. Uznání občanů a pozitivní zpětná vazba odborné veřejnosti nás samozřejmě velmi motivuje. Takže velká radost, velké poděkování všem zaměstnancům celé krajské korporace. Díky jejich profesionalitě, schopnostem a ochotě vložit do plnění pracovních povinností něco navíc jsme považováni za vzorovou organizaci veřejné správy. Velmi si cením také významné podpory vedení Moravskoslezského kraje,“ uvedl ředitel Krajského úřadu Moravskoslezského kraje Tomáš Kotyza s tím, že v nastaveném trendu bude krajský úřad pokračovat.
„Máme kvalitně připravenou novou Strategii Krajského úřadu Moravskoslezského kraje do roku 2025. Naším dlouhodobým cílem je být vyspělou institucí, která při své činnosti využívá chytrá inovativní řešení a moderní technologie, čímž šetří prostředky a čas, zefektivňuje a zrychluje své vnitřní procesy. Občané, kteří s námi komunikují, žádají, aby kvůli vyřizování svých záležitostí museli na úřad chodit co nejméně. Formality chtějí řešit v klidu svého domova, elektronicky bez ‚papírového‘ vyplňování dokumentů. Intenzivně proto pracujeme na tom, aby bylo možné veškerá podání na krajský úřad učinit elektronicky. Přitom pamatujeme i na občany, kteří jsou zvyklí vše vyřizovat osobně, většinou jde o seniory či lidi s handicapem, zvyšujeme i jejich komfort,“ řekl ředitel krajského úřadu Tomáš Kotyza.
Dodal, že úřad mimo jiné aktuálně připravuje uživatelsky přívětivý Portál služeb, který umožní co nejširší skupině lidí efektivní elektronickou komunikaci. „Jeho součástí bude navíc Portál pacienta. Jeho prostřednictvím se bude moci občan objednat k lékaři, bude mít přístup ke své zdravotnické dokumentaci nebo si objedná zdravotnickou dopravní službu. A chystáme další ‚vychytávky‘, které občanům usnadní a urychlí vyřizování úředních záležitostí,“ upřesnil ředitel úřadu Tomáš Kotyza.
„Moravskoslezský kraj se hlásí k modernímu trendu budování chytrých měst a regionů. Pyšní se i titulem Chytrý kraj. Je proto logické, že máme také ‚chytrý‘ krajský úřad, který se zásadně podílí na zvyšování kvality života občanů díky zavádění moderních informačních technologií a inovací do praxe. Elektronické vedení agendy a digitalizace šetří lidem čas a peníze, zajištuje větší otevřenost veřejné správy, efektivitu fungování úřadu. Jsem rád, že moravskoslezský krajský úřad dlouhodobě zaujímá v tomto směru pozici lídra. Je mi ctí spolupracovat s takovou organizací, která je externími hodnotiteli na národní úrovni považována za excelentní instituci veřejné správy,“ řekl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva