Moravskoslezský kraj: Po dvou měsících se otvírá část zrekonstruované estakády Bazaly

30.08.2019 9:10 | Zprávy

Motoristé, kteří byli zvyklí jezdit po estakádě Bazaly v Ostravě, dostanou od 1. září do užívání nově zrekonstruovaný úsek této silnice. Skončila další etapa rekonstrukce páteřní komunikace centra Ostravy, která spojuje centrum krajského města s Frýdkem-Místkem, Havířovem a Bohumínem.

Moravskoslezský kraj: Po dvou měsících se otvírá část zrekonstruované estakády Bazaly
Foto: kr-moravskoslezsky.cz
Popisek: Moravskoslezský kraj

Od 1. září se otevře levá část estakády navazující na nově zrekonstruovanou křižovatku ulic Českobratrské a Sokolské (investice Statutárního města Ostravy). Auta včetně trolejbusů tudy budou jezdit ve dvou směrech. Motoristé budou moci využívat i část opravených sjezdových a výjezdových ramp.

Zprovozněna bude sjezdová rampa z Českobratrské ulice na ulici Bohumínskou směrem na Frýdek-Místek a výjezdová rampa z Bohumínské ulice ve směru od Bohumína na ulici Českobratrskou do centra Ostravy. Otevřená bude také sjezdová rampa z Českobratrské ulice na ulici Bohumínskou směrem na Frýdek-Místek a sjezdová rampa z Českobratrské na Bohumínskou směrem do Bohumína. Nadále však zůstane uzavřena výjezdová rampa z Bohumínské ulice na Českobratrskou směrem do Michálkovic i do centra krajského města.

„Technický stav mostů byl špatný, protékaly mostní závěry, narušeny byly betonové konstrukce, ty ocelové byly zrezivělé. Celé území je poddolované, což je špatně pro nosné konstrukce mostů. Musíme je proto výškově upravovat. Pokud bychom k rekonstrukci estakády nepřistoupili, museli bychom ji poměrně brzy zcela zavřít a vyřadit z provozu,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana pro finance a investice Jaroslav Kania. Je přesvědčen o tom, že i přes nemalé finanční náklady a nepohodlí občanů po dobu rekonstrukce jde o velmi důležitou stavbu, která odstraní problém na delší dobu.

Cílem celé stavby je v centru Ostravy zrekonstruovat celou mostní estakádu, přilehlé úseky frekventované Českobratrské ulice, veřejné osvětlení, trolejové vedení a přeložky sítí. Celkové náklady financované převážně evropskými fondy, Moravskoslezským krajem a městem Ostravou se budou pohybovat okolo 250 milionů korun. Zhotovitelem je společnost STRABAG a.s.

„Celá stavba by měla skončit příští rok v červnu,“ upřesnil náměstek hejtmana Jaroslav Kania s tím, že dnes se budou kolaudovat mosty, přilehlé komunikace a trolejové vedení.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

22:31 HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR plánuje pořídit prostředky osobní balistické o…