Mají hodnotu 43 milionů korun a byly realizovány s přispěním dotací z Regionálního operačního programu Střední Morava ve výši 80 procent uznatelných nákladů.
Karolinka
Práce na této stavbě začaly již v polovině srpna 2013. Šlo o rekonstrukci silnice II/487 v celkové délce 731 metrů a o stavbu nového mostu (ev. č. 487-024) přes potok Stanovnici v Karolince. V rekonstruovaném úseku byly odfrézovány obrusné vrstvy do hloubky 120 milimetrů a vyspraveny lokální trhliny. Na spojovací postřik byla položena nová ložná vrstva tloušťky 70 milimetrů a obrusná vrstva o síle 50 milimetrů.
Původní most byl zbourán a nový vybudován po polovinách vozovky, aby nedošlo k přerušení provozu, neboť nebylo možno použít vhodné objízdné trasy. Nový most o délce 15,5 metru je založen na betonových základech a mikropilotách. Do základů byla vetknuta nová železobetonová monolitická rámová konstrukce s lomenou příčlí. Spodní stavbu tvoří železobetonové rámové stojky, nosná konstrukce je tvořena monolitickou příčlí. V souvislosti s touto stavbou se musel částečně přeložit plynovod a plynové přípojky k blízkým domům. Celá stavba přišla na 15,2 milionu korun.
Halenkov – Nový Hrozenkov
Předmětem stavby byla rekonstrukce silnice II/487 částečně na území obce Halenkov v délce 1 334 metrů, částečně mezi obcemi Halenkov a Nový Hrozenkov v délce 664 metrů a částečně na území obce Nový Hrozenkov v délce 31 metrů. Celková délka rekonstruovaného úseku je 2 029 metrů.
Stavební úprava silnice byla realizována v původním směrovém, šířkovém a výškovém vedení, pouze v obci Halenkov došlo k zúžení silnice na šířku 8 metrů (včetně krajnic). Rekonstrukce silnice v obci Halenkov a v úseku mezi Halenkovem a Novým Hrozenkovem za mostem na Lušovou spočívala v odstranění krytových vrstev vyfrézováním, v lokální sanaci konstrukčních poruch odfrézováním nebo vybouráním všech porušených vrstev, v pokládce nové ložné vrstvy a nové obrusné vrstvy. Součástí stavby byla rovněž úprava krajnic (očištění, dosypání z vyfrézovaného materiálu), osazení směrových sloupků, obnovení silničních příkopů, stavební úpravy propustků a uličních vpustí v trase (obnova funkčnosti odvodnění) a stavební úprava zastávkových pruhů osobní linkové dopravy v obci Halenkov. Dále byla realizována stavební úprava mostu (ev. č. 487-015), spočívající v obnově mostního svršku včetně hydroizolace a v sanaci křídel a spodní stavby. Nově byly vybudovány mostní římsy včetně osazení mostního zábradlí. Cena za stavbu činí 18,7 milionu korun.
Lidečko – Pulčín
Třetí z dokončených staveb na Vsetínsku je rekonstrukce opěrné zdi na silnici III/05743 mezi obcí Lidečko a osadou Pulčín (součást obce Francova Lhota). Rekonstrukce spočívala v odstranění části původní opěrné zdi a ve vybudování nové monolitické železobetonové zdi s vyloženými konzolami s lineárním náběhem. Základy tvoří železobetonové patky. Opěrná zeď je vysoká 1,90 až 3,30 metru, silná 0,8 metru, dlouhá 77 metrů. Na zdi bylo osazeno zábradelní svodidlo bez výplně. Část původní opěrné zdi byla ponechána na místě a slouží jako pažení pro nově vybudovanou zeď.
Současně byla rekonstruována také samotná silnice v celkové délce 117 metrů. Osa silnice byla výškově a směrově mírně upravena v návaznosti na rekonstruovanou opěrnou zeď. Odvodnění komunikace je v délce úpravy zajištěno podélným spádem a příčným jednostranným sklonem. Stavba stála 9,1 milionu korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva