Agentura CzechTourism v řadě případů používala peníze nehospodárně a porušila několik zákonů. Kontroloři oznámili příslušnému finančnímu úřadu podezření na porušení rozpočtové kázně v celkové výši téměř 20 milionů korun. CRR vyšlo z kontroly výrazně lépe, přestože i u něj kontroloři konstatovali několik porušení zákona.
Daleko závažnější pochybení kontroloři odhalili u agentury CzechTourism. Ta hned několikrát porušila rozpočtová pravidla – například při koupi dárkových poukazů na wellness pobyty za téměř 600 tisíc korun. Jak poukázky přispěly k rozvoji cestovního ruchu a kdo je dostal, to agentura nevysvětlila. Agentura nevysvětlila ani to, jaký přínos pro ni měla členství generálního ředitele a dalších zaměstnanců v různých organizacích. Za tato členství přitom zaplatila více než čtvrt milionu korun. V roce 2014 agentura CzechTourism také zaplatila téměř 300 tisíc korun za akci, kterou prezentovala jako výroční setkání s partnery. Podle NKÚ se ale jednalo o rozlučku zaměstnanců a dodavatelů s generálním ředitelem, která nijak nepřispěla k podpoře cestovního ruchu ani k prezentaci České republiky jako turistické destinace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva