Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) rozdělilo do ledna 2021 na všechny tyto účely přes 2,3 miliardy korun. Kontrola ukázala, že podporu na poradenství, marketing a vzdělávání získalo jen jedno promile z celkového počtu malých a středních podniků v ČR. Dopad na celý sektor tak bude mizivý. MPO navíc nebude moci vyhodnotit přínosy podpory, a to ani u té pro boj s nákazou COVID-19. U interních projektů agentury CzechTrade, které měly pomáhat podnikatelům, šla až polovina peněz na výdaje samotné agentury.
Podporu na poradenství, marketing a vzdělávání pro malé a střední podniky vyplácí MPO z operačního programu „Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost“. Peníze by měly podnikům pomoci zlepšit jejich konkurenceschopnost na začátku podnikání, usnadnit přístup na zahraniční trhy a rozšířit možnosti pro vzdělávání zaměstnanců.
Podporu získalo do začátku roku 2021 jen jedno promile z více než jednoho milionu malých a středních podniků v ČR. Nelze tak očekávat, že vyplacené peníze budou mít výraznější pozitivní dopad na celý tento sektor. Kontrola navíc ukázala, že podpora neměla vliv na cíle, které si MPO stanovilo. Například u podpory na poradenství rostly cílové hodnoty ukazatelů ještě před spuštěním první výzvy. Tu MPO připravovalo čtyři roky. Ministerstvo se také nezabývalo tím, jak podniky poradenské služby využívaly ani jaký měly tyto služby dopad na jejich podnikání.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva