Celkem zabrali za poslední 4 týdny cca 6800 kusů výrobků, jejichž prodejem by majitelům práv duševního vlastnictví vznikla škoda ve výši přesahující 13,2 milionu Kč. „Prodej padělků však nezjišťujeme jen na tržnicích, ale také v obchodech s tzv. luxusním zbožím a odpovídajícími cenami. O tom svědčí pokuta ve výši 1 milion korun, uložená butiku v Mariánských Lázních za nekalé obchodní praktiky – nabídku a prodej padělků značkových výrobků v hodnotě originálů přesahující 4 miliony korun, která nabyla právní moci v minulém týdnu,“ řekl Jan Řezáč, ředitel inspektorátu ČOI se sídlem v Plzni.
V sobotu dne 20. září 2014 proběhla v Železné Rudě kontrolní akce, při níž bylo čtyřmi inspektory zajištěno 1004 kusů výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví v prodejní ceně přesahující 1,9 milion korun, při další kontrole 25. září zajistili 150 kusů výrobků za téměř půl milionu Kč. V obou případech se jednalo především o textilní zboží, opasky, kabelky, brýle a hodinky neoprávněně označené chráněnými prvky značek Louis Vuitton, Nike, Adidas, Bench, Burberry, Jack Wolfskin, Prada a dalších. Během posledních 4 týdnů to byla již osmá kontrolní akce, kterou provedli inspektoři ČOI Plzeňského a Karlovarského kraje (další velké kontroly probíhaly v druhé polovině srpna - například 15. srpna ve Folmavě a na Svatém Kříži u Chebu, či o den později opět v Železné Rudě. Nejúspěšnější byla kontrola v tržnici Dragoun v Chebu 12. září, kde 13 inspektorů zajistilo rekordní počet falzifikátů – více než 3000 ks, v odhadnuté ceně originálů přesahující 8 milionů Kč).
Na skutečnost, že nabídka a prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví není už dávno pouze doménou příhraničních tržnic, upozorňuje Česká obchodní inspekce spotřebitele vždy, když se s jejich nabídkou setká na prodejních místech, kde spotřebitel očekává vzhledem k úrovni prodeje nabídku originálního značkového zboží. Kontrolní zjištění ČOI z poslední doby potvrzují, že s falzifikáty se mohou spotřebitelé setkat stále častěji i „lepších“ obchodech a luxusních buticích větších měst. Spotřebitelům jsou nabízeny padělky k nerozeznání od originálu - jejich zpracování, označení i visačky budí dojem originálu. Dokonce i jejich cena (v řádech tisíců) spotřebitele oklame, takže nepředpokládá, že by mohl kupovat falzifikát. Od poloviny srpna zajistili západočeští inspektoři v kamenných provozovnách více než přes 300 kusů padělků značkového zboží v hodnotě originálů přesahující 300 tisíc Kč.
Jednomu z těchto butiků byla za klamavé obchodní praktiky Inspektorátem ČOI pro Plzeňský a Karlovarský kraj pravomocně uložena pokuta 1 milion korun. Jednalo se o butik Nina Fashion v Mariánských Lázních, kde při kontrole v loňském roce inspektoři zjistili nabídku a prodej výrobků s neoprávněnými označenými Burberry, Dolce&Gabbana, Tommy Hilfiger, Lacoste, Gucci, Armani, Hugo Boss a Replay. Jednalo se o textilní zboží (kabáty, bundy, saka, svetry, kalhoty, džíny, košile, trika) a oděvní doplňky (opasky a čepice). Výše pokuty byla stanovena vzhledem k množství zajištěného zboží (více než 1 000 ks) v hodnotě originálů přesahující 4 miliony korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva