Náklady Jihočeského kraje na pořádání Olympijského parku Rio-Lipno se podle analýzy vrátily regionu téměř desetinásobně

27.09.2016 21:50 | Zprávy

Zvýšení počtu pracovních míst, větší zájem turistů, nové sportovní vybavení a obrovská mediální propagace nejen oblasti Lipenska, ale i celých jižních Čech. To jsou dlouhodobé přínosy Olympijského parku Rio-Lipno, které ve své analýze zveřejnila nezávislá auditorská agentura KPMG. Z finančního pohledu se tak krajem vložené prostředky vrátily v celkovém veřejném přínosu ve výši 322 milionů korun, tedy téměř desetinásobně.

Náklady Jihočeského kraje na pořádání Olympijského parku Rio-Lipno se podle analýzy vrátily regionu téměř desetinásobně
Foto: kr-jihocesky.cz
Popisek: Jihočeský kraj

Z analýzy agentury KPMG dále vyplývá, že oblast Lipenska navštívilo 420 tisíc lidí, celkově na Lipensku přenocovalo 175 tisíc turistů. Přímý přínos v šestnácti dnech konání parku činí pro obce a místní podnikatelé 75 milionů korun. V souvislosti s touto mimořádnou akcí vzniklo také téměř 300 pracovních míst. Turisté i místní si mohli vyzkoušet 47 různých sportů, přičemž sportovní vybavení v ceně 10 milionů korun na Lipensku zůstane natrvalo. Propagaci celé akce pak věnovala média prostor, který lze vyčíslit částkou dosahující až k 200 milionům korun, což se v budoucnu odrazí ve zvýšeném zájem turistů o tuto lokalitu. 86 % turistů tvořili domácí návštěvníci, 14 % pak zahraniční turisté.

Za další přínosy považuje studie KPMG zvýšení prestiže Lipenska a jeho obcí na poli cestovního ruchu a sportu v ČR i zahraničí, stejně tak jako zatraktivnění celé oblasti a přilákání návazných investic. Obce navíc ukázaly svou schopnost realizovat významné sportovní a kulturní akce. Neméně důležité je navázání nových kontaktů a partnerství mezi veřejným, soukromým i neziskovým sektorem. Celá akce dala dle analýzy KPMG silný impuls rozvoji celého regionu Lipenska především v oblasti cestovního ruchu.

Projekt olympijských parků byl navíc podle Českého olympijského výboru (ČOV) tak úspěšný, že už nyní plánuje na zimní olympiádu v Pchjongčchangu v roce 2018 sérii 15 až 20 parků po celé republice. Podle marketingového ředitele ČOV Marka Tesaře mají o zimní olympijské parky už nyní zájem ty kraje, které se zapojily letos. Jejich čtyři parky dosáhly dohromady hranice milionu návštěvníků, kteří si mohli vyzkoušet celkem 52 sportů. Podle výzkumu MillwardBrown byl nejčastějším důvodem pro návštěvu parku ukázat dětem olympijské sporty a zasportovat si. Až 76 % návštěvníků tvořily rodiny s dětmi.

Údaje z analýzy KPMG

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

Spojíte se s SPD?

Půjdete do voleb společně? A co po volbách, umíte si s SPD představit koalici? Ještě by mě zajímalo, kdo za vás bude vlastně kandidovat? Nikoho jiného než vás neznám.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Zákazníkům je ombudsman k dispozici už přes 15 let

11:14 ČEZ: Zákazníkům je ombudsman k dispozici už přes 15 let

Na Ombudsmana ČEZ se loni obrátilo 814 zákazníků, tedy obdobně jako v roce předchozím. Ačkoliv se op…