Z analýzy agentury KPMG dále vyplývá, že oblast Lipenska navštívilo 420 tisíc lidí, celkově na Lipensku přenocovalo 175 tisíc turistů. Přímý přínos v šestnácti dnech konání parku činí pro obce a místní podnikatelé 75 milionů korun. V souvislosti s touto mimořádnou akcí vzniklo také téměř 300 pracovních míst. Turisté i místní si mohli vyzkoušet 47 různých sportů, přičemž sportovní vybavení v ceně 10 milionů korun na Lipensku zůstane natrvalo. Propagaci celé akce pak věnovala média prostor, který lze vyčíslit částkou dosahující až k 200 milionům korun, což se v budoucnu odrazí ve zvýšeném zájem turistů o tuto lokalitu. 86 % turistů tvořili domácí návštěvníci, 14 % pak zahraniční turisté.
Za další přínosy považuje studie KPMG zvýšení prestiže Lipenska a jeho obcí na poli cestovního ruchu a sportu v ČR i zahraničí, stejně tak jako zatraktivnění celé oblasti a přilákání návazných investic. Obce navíc ukázaly svou schopnost realizovat významné sportovní a kulturní akce. Neméně důležité je navázání nových kontaktů a partnerství mezi veřejným, soukromým i neziskovým sektorem. Celá akce dala dle analýzy KPMG silný impuls rozvoji celého regionu Lipenska především v oblasti cestovního ruchu.
Projekt olympijských parků byl navíc podle Českého olympijského výboru (ČOV) tak úspěšný, že už nyní plánuje na zimní olympiádu v Pchjongčchangu v roce 2018 sérii 15 až 20 parků po celé republice. Podle marketingového ředitele ČOV Marka Tesaře mají o zimní olympijské parky už nyní zájem ty kraje, které se zapojily letos. Jejich čtyři parky dosáhly dohromady hranice milionu návštěvníků, kteří si mohli vyzkoušet celkem 52 sportů. Podle výzkumu MillwardBrown byl nejčastějším důvodem pro návštěvu parku ukázat dětem olympijské sporty a zasportovat si. Až 76 % návštěvníků tvořily rodiny s dětmi.
Údaje z analýzy KPMG
Celkové přínosy Olympijského parku Rio-Lipno |
322 mil. Kč |
Navýšení počtu pracovních míst během konání Olympijského parku Rio-Lipno |
296 míst |
Přínosy během konání Olympijského parku Rio-Lipno |
75 mil. Kč |
Nová infrastruktura na Lipensku |
Černá v Pošumaví – plovoucí molo Lipno n/V - Beach aréna, Pump track, Pevná stanoviště pro orientační běh, čtyři nové značené turistické trasy Loučovice – Dráha na pétanque Tábor – hřiště na vodní pólo |
Zmodernizovaná infrastruktura na Lipensku |
Frymburk – Retoping atletického stadionu, revitalizace beach hřiště Horní Planá – Vybavení pro tenisový areál Lipno n/V – Plážové hřiště Přední Výtoň – Revitalizace fotbalového hřiště |
Dary do místních škol či sportovních organizací na Lipensku |
1000 volejbalových míčů, 14 branek na fotbal, 12 pingpongových stolů, 5 basketbalových košů, Paddleboardy a pádla, hřiště na pétanque, šachy. |
Medializace Lipenska
Český rozhlas |
Více než 100 vstupů |
Tisk (celostátní i regionální) |
Celkem 425 příspěvků |
Česká televize |
Celkem 25 vysílacích hodin |
Ve dnech 5. 8. – 21. 8. 2016 nabídl veřejnosti Olympijský park Rio-Lipno možnost vyzkoušet 47 olympijských i neolympijských sportů a prostřednictvím médií se stát součástí LOH 2016 v Rio de Janeiro. Olympijský park byl umístěn v Jihočeském kraji, v oblasti Lipensko na katastrálním území 8 obcí v bezrpostředním okolí vodní nádrže Lipno. Za koncept a realizaci Olympijského parku byl odpovědný Český olympijský výbor. Vstup a doprava po Olympijském parku Rio-Lipno byl pro veřejnost zdarma.
Zdroj: Analýza KPMG
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva